Sztuczna inteligencja pomoże tworzyć gry

Tworząca gry firma SimFabric poinformowała o swoim debiucie na NewConnect, który planuje  na przełomie października i listopada.

– Debiut giełdowy w IV kwartale będzie ukoronowaniem pierwszego, trzyletniego, etapu rozwoju – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący rady nadzorczej firmy. – Zaczynaliśmy od spółki założonej z minimalnym kapitałem na prośbę Europejskiej Agencji Kosmicznej przy okazji otrzymania głównej nagrody w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną w centrum technologicznym ESTEC w Noordwijk. Teraz jesteśmy spółką akcyjną z aktualnym kapitałem 625 tys. zł, zebranymi środkami na rozwój na łączną sumę 2 mln zł, dziesięcioma wydanymi tytułami na konsolę Nintendo Switch, 50 kontraktami wydawniczymi i sześcioma własnymi produkcjami w toku – wylicza.

CZYTAJ TAKŻE: Mistrzowie gier podatkowych

Jednym z ostatnich sukcesów firmy jest „Lust for Darkness”, gra autorstwa Movie Games, która została przeniesiona przez SimFabric na konsolę Nintendo Switch. W lipcu spółka poinformowała, że koszty przygotowania gry i jej marketingu zwróciły się w ciągu pierwszej doby.

Po debiucie SimFabric planuje stworzenie jednego z największych centrum badawczo-rozwojowych w Europie Wschodniej zajmujących się badaniem i rozwojem innowacyjnych technologii z dziedziny gier wideo. W tym celu firma powołała oddział w Łodzi, a także planuje utworzenie przynajmniej dwóch spółek celowych, które uzyskają fundusze z NCBiR. Spółki te będą częścią grupy kapitałowej, którą SimFabric zamierza rozwijać w kolejnych latach.

Przed debiutem SimFabric nie planuje już więcej emisji akcji. Na razie nie planuje też dodatkowej emisji po debiucie. Leszczyński tłumaczy, że nie ma takiej potrzeby.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

– Poza bieżącą działalnością produkcyjno-wydawniczą na PC i konsole nowej generacji planujemy w tym roku uruchomienie działu badawczo-rozwojowego mającego na celu badania i poszukiwania nowych rodzajów rozrywki z branży gier wideo – mówi. – Między innymi planujemy badać, na ile jest możliwe tworzenie gier przez sztuczną inteligencję, a także rozwijać oparty na niej proces automatyzacji, wspomagany uczeniem maszynowym w zakresie tworzenia oraz przenoszenia gier na konsole – opisuje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Z przytupem ruszył sezon świąteczny w e-sklepach

Polacy tłumnie polowali na okazje w Dzień Singla w Chinach. Ale sezon rabatów dopiero ...

Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

16-latkowie okazali się lepsi od sztucznej inteligencji Google`a. Lider na rynku SI nie poradził ...

Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

Wielkie korporacje wycofują kampanie reklamowe z YouTube z powodu obaw związanych z pedofilskimi treściami ...

Czy rząd zakaże gry „FIFA” za hazard?

Kancelaria prawna Transtica z Krakowa złożyła pierwsze w Polsce doniesienie ws. łamania ustawy hazardowej ...

Polacy pomogą ratować Kalifornię

Nasz startup stworzył sztuczną inteligencję do wykrywania pożarów lasów. System detekcji ognia testowany jest ...

Polski live chat wspierany przez chatboty idzie w świat

Szczecińska spółka pozyskała ponad 4 mln zł od Inovo Venture Partners. To największa jak ...