Sztuczna inteligencja pomoże tworzyć gry

Tworząca gry firma SimFabric poinformowała o swoim debiucie na NewConnect, który planuje  na przełomie października i listopada.

– Debiut giełdowy w IV kwartale będzie ukoronowaniem pierwszego, trzyletniego, etapu rozwoju – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący rady nadzorczej firmy. – Zaczynaliśmy od spółki założonej z minimalnym kapitałem na prośbę Europejskiej Agencji Kosmicznej przy okazji otrzymania głównej nagrody w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną w centrum technologicznym ESTEC w Noordwijk. Teraz jesteśmy spółką akcyjną z aktualnym kapitałem 625 tys. zł, zebranymi środkami na rozwój na łączną sumę 2 mln zł, dziesięcioma wydanymi tytułami na konsolę Nintendo Switch, 50 kontraktami wydawniczymi i sześcioma własnymi produkcjami w toku – wylicza.

CZYTAJ TAKŻE: Mistrzowie gier podatkowych

Jednym z ostatnich sukcesów firmy jest „Lust for Darkness”, gra autorstwa Movie Games, która została przeniesiona przez SimFabric na konsolę Nintendo Switch. W lipcu spółka poinformowała, że koszty przygotowania gry i jej marketingu zwróciły się w ciągu pierwszej doby.

Po debiucie SimFabric planuje stworzenie jednego z największych centrum badawczo-rozwojowych w Europie Wschodniej zajmujących się badaniem i rozwojem innowacyjnych technologii z dziedziny gier wideo. W tym celu firma powołała oddział w Łodzi, a także planuje utworzenie przynajmniej dwóch spółek celowych, które uzyskają fundusze z NCBiR. Spółki te będą częścią grupy kapitałowej, którą SimFabric zamierza rozwijać w kolejnych latach.

Przed debiutem SimFabric nie planuje już więcej emisji akcji. Na razie nie planuje też dodatkowej emisji po debiucie. Leszczyński tłumaczy, że nie ma takiej potrzeby.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

– Poza bieżącą działalnością produkcyjno-wydawniczą na PC i konsole nowej generacji planujemy w tym roku uruchomienie działu badawczo-rozwojowego mającego na celu badania i poszukiwania nowych rodzajów rozrywki z branży gier wideo – mówi. – Między innymi planujemy badać, na ile jest możliwe tworzenie gier przez sztuczną inteligencję, a także rozwijać oparty na niej proces automatyzacji, wspomagany uczeniem maszynowym w zakresie tworzenia oraz przenoszenia gier na konsole – opisuje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple musi wycofać część iPhone’ów z niemieckich sklepów

Koncern z Cuppertino poniósł dotkliwą porażkę przed niemieckim sądem. I Qualcomm zamierza to spektakularnie ...

Pekin straszy odwetem za Huawei

Chiński rząd ostrzega zagraniczne spółki technologiczne, by nie stosowały się do amerykańskich sankcji. Oficjele ...

Wyciekła baza danych chorych na Covid-19. W tym prezydenta

Nazwiska pacjentów leczonych na koronawirusa, ich adresy oraz cała historia medyczna, a więc niezwykle ...

Michał Kanownik, Cyfrowa Polska: Przejmijmy rękawicę cyfryzacji

Obecność Polski na czele Grupy Wyszehradzkiej to niepowtarzalna okazja, by przejąć po Wielkiej Brytanii ...

Brytyjski system do śledzenia koronawirusa ma problemy

Testowany właśnie system monitorowania zakażonych osób w Wielkiej Brytanii ma problemy techniczne. Tymczasem ma ...

Rywale TikToka rosną w siłę. Nowi gracze chcą przejąć jego klientów

Prezydent USA Donald Trump stale grozi, że albo Bytedance, właściciel TikToka opuści teren jego ...