Polskie symulatory idą na giełdę

Firma Games Operators potwierdza plan debiutu na GPW i przeprowadzenia oferty publicznej. Pracuje teraz nad grą „112 Operator”.

Publikacja: 17.02.2020 11:07

Polskie symulatory idą na giełdę

Foto: mat. pras.

Spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez KNF. Jej akcje zostaną zaoferowane inwestorom indywidualnym oraz instytucjonalnym. W pierwszej kolejności mają zostać uplasowane akcje nowej emisji, a dopiero potem papiery już istniejące.

Oferta obejmie emisję nowych akcji oraz sprzedaż do 20 proc. istniejących, sprzedawanych przez obecnych akcjonariuszy, w tym przez prezesa i większościowego akcjonariusza Bartłomieja Gajewskiego oraz przez giełdowego PlayWaya. Spółka oczekuje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą do 7 mln zł.

Pozostałe akcje należące do obecnych akcjonariuszy będą objęte lockupem przez 360 dni od dnia debiutu. Spółka z kolei zobowiąże się do nieprzeprowadzania nowej emisji akcji przez taki sam okres.

CZYTAJ TAKŻE: Polska gra rozpętała światową burzę. Jest blokowana

Debiutant podkreśla, że jego model biznesowy charakteryzuje się wysokimi przepływami pieniężnymi, co może pozwolić mu dzielić się znaczącą częścią zysków z akcjonariuszami. W przyszłości spółka zamierza przeznaczać do 90 proc. zysku na dywidendę, pod warunkiem, że po wypłacie dywidendy środki będą wystarczające do sfinansowania wszystkich zaplanowanych gier (do tej pory spółka nie wypłacała dywidendy).

Games Operators działa od 2015 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier w segmencie symulatorów. Jego flagową produkcją jest „911 Operator” (grę  stworzyło Jutsu Games, obie spółki się połączyły). W 2018 r. gra wygenerowała sprzedaż rzędu 4,3 mln zł, a w 2019 r. ponad 5 mln zł. Obecnie Games Operators pracuje nad kontynuacją tej gry, tym razem zatytułowaną „112 Operator”, premiery należy się spodziewać w pierwszej połowie 2020 r. Łącznie w tym roku zaplanowano około 10 premier gier, których spółka będzie wydawcą.

CZYTAJ TAKŻE: Czy sztuczna pszczoła wygra z zombie

– Nadszedł właściwy moment by zacząć rozwijać większe gry niż dotychczas. Chcemy inwestować w projekty o wartości do około 2 mln zł, tworzyć produkty wyższej jakości, które pozwolą skokowo zwiększyć skalę naszej działalności. Środki pozyskane z oferty publicznej mają nam w tym pomóc. Korzystamy też ze współpracy z Grupą PlayWay, wzajemnie promujemy naszej produkcje oraz wymieniamy się doświadczeniami – mówi, cytowany w komunikacie Bartek Gajewski, prezes i założyciel Games Operators. Ma 50,96 proc. udziału w kapitale zakładowym. Pozostałe akcje kontroluje PlayWay.

W trakcie trzech kwartałów 2019 r. przychody spółki wyniosły prawie 6,2 mln zł i były wyższe o 42 proc. niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zysk netto w całym 2018 r. wyniósł 3,5 mln zł, a za trzy kwartały 2019 r. zbliżył się do 3,7 mln zł i był wyższy o 28 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność netto za trzy kwartały 2019 r. wyniosła prawie 87 proc. i była o 5 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej.

Spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez KNF. Jej akcje zostaną zaoferowane inwestorom indywidualnym oraz instytucjonalnym. W pierwszej kolejności mają zostać uplasowane akcje nowej emisji, a dopiero potem papiery już istniejące.

Oferta obejmie emisję nowych akcji oraz sprzedaż do 20 proc. istniejących, sprzedawanych przez obecnych akcjonariuszy, w tym przez prezesa i większościowego akcjonariusza Bartłomieja Gajewskiego oraz przez giełdowego PlayWaya. Spółka oczekuje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą do 7 mln zł.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"