Boom na rynku gier. To będzie rekordowy rok

Wysyp topowych premier w ostatnich miesiącach sprawia, że fani coraz więcej wydają na ulubione tytuły. Globalna wartość sprzedaży rośnie aż o 40 proc. w skali roku. Korzystają polskie firmy.

Publikacja: 07.11.2018 18:16

Gracze wykorzystują już wirtualną rzeczywistość. Na zdjęciu: Tokyo Game Show we wrzesniu tego roku

Gracze wykorzystują już wirtualną rzeczywistość. Na zdjęciu: Tokyo Game Show we wrzesniu tego roku

Foto: James Whitlow Delano/Bloomberg

„Red Dead Redemption 2”, „God of War”, „Call of Duty”, „Far Cry 5”, „Assassin’s Creed Odyssey” to tylko część hitów, które napędzają w tym roku rynek gier do rekordowych rozmiarów. Według danych NPD Group w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. branża miała 19,5 mld dol. przychodów ze sprzedaży (wzrost o 40 proc.). Analitycy tej firmy badawczej podkreślają, że poziom wydatków fanów również na urządzenia do gier – komputery, konsole – jest najwyższy od siedmiu lat i w I półroczu wzrósł o 21 proc., do 1,7 mld dol. Kołem zamachowym w tym wypadku okazały się Nintendo i Xbox One od Microsoftu. Mat Piscatella, analityk z NPD, nie ma wątpliwości, że II połowa roku przyniesie co najmniej równie potężne zwyżki.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek