„Plaga” rozprzestrzenia się szybciej niż chiński koronawirus

Gdy śmiertelny wirus rozprzestrzenia się w Chinach, rekordy popularności bije aplikacja mobilna, która pozwala graczom na symulację epidemii patogenu. „Plaga”, bo tak brzmi jej nazwa (z ang. „Plague Inc.”), znalazła się właśnie na szczycie listy pobrań dla systemu iOS.

Publikacja: 24.01.2020 11:52

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Foto: Bloomberg

Gigantyczne zainteresowanie to efekt koronawirusa, który stanowi poważne zagrożenie epidemiologiczne już nie tylko dla Chinach. Dotarł on bowiem również do Wietnamu, Korei Południowej, Japonii, Tajlandii, czy Hongkongu.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy

Strategiczna gra autorstwa brytyjskiego studia Ndemic Creations nie jest nowa – dostępna jest już od 2012 r. Spółka na swoich stronach podaje, że pobano ją ponad 700 mln razy. Zasady „zabawy” są dość kontrowersyjne. Gracz ma możliwość wyboru patogenów, tworzenia wirusów i ich mutacji, a także opracowywania sposobów na jak najbardziej skuteczne zarażenie i zlikwidowanie jak największej populacji na Ziemi.

„Plaga” już może aspirować do miana jednej z najpopularniejszych płatnych gier mobilnych w historii. Wyprzedziła nawet „Minecrafta”. We Francji, Hiszpanii, czy Włoszech jest na pierwszej pozycji. W Australii, Brazylii, czy Niemczech ma drugie miejsce, a w USA i Wlk. Brytanii – trzecie.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

Twórcy gry wydali już oświadczenie w kontekście koronawirusa w Chinach. Jak sami przyznają dostali wiele pytań od graczy i mediów, dlatego muszą wytłumaczyć, że nie stworzyli tytułu, by zbijać popularność na tragedii. „Plague Inc. istnieje od ośmiu lat i za każdym razem, gdy dochodzi do wybuchu choroby, obserwujemy wzrost liczby graczy. Ludzie starają się dowiedzieć więcej na temat rozprzestrzeniania się chorób i zrozumieć złożoność epidemii wirusowych” – czytamy.

Ndemic Creations wyjaśnia, że gra została zaprojektowana tak, by była realistyczna i zawierała wiele informacji na temat zagrożeń. „Pamiętaj jednak – „Plague Inc.” to gra, a nie model naukowy, a obecna epidemia koronawirusa to bardzo realna sytuacja, która dotyka ogromną liczbę ludzi. Zawsze zalecamy, aby gracze otrzymywali informacje bezpośrednio od lokalnych i globalnych organów ds. zdrowia” – apeluje brytyjskie studio.

""

cyfrowa.rp.pl

Gigantyczne zainteresowanie to efekt koronawirusa, który stanowi poważne zagrożenie epidemiologiczne już nie tylko dla Chinach. Dotarł on bowiem również do Wietnamu, Korei Południowej, Japonii, Tajlandii, czy Hongkongu.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży