– Jeśli chodzi o obserwowane od poniedziałku wzrosty kursu CD Projektu, to nałożyło się tu prawdopodobnie kilka czynników. Jednym z nich były informacje o tym, iż Tencent zbiera fundusze na potencjalne przejęcie dużej spółki gamingowej. Szansa, że byłby to CD Projekt wydaje się raczej niewielka, jednak myślę że dla części osób był to pozytywny news – komentuje Michał Wojciechowski, analityk Ipopemy Securities.

Czy spółka jest teraz dobrym celem do przejęcia? Zdaniem analityków z firmy DFC Intelligence taki scenariusz jest możliwy. W branży gier w ostatnim czasie dzieje się bardzo dużo. Według informacji TMT Finance azjatycki Tencent szykuje się do dużego przejęcia, mówi się nawet o wrogim przejęciu Take-Two lub Electronic Arts.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż „Cyberpunka” spada. Ceny również, nawet o 50 proc.

O komentarz dotyczący spekulacji rynkowych poprosiliśmy studio. – Zgodnie z naszą polityką informacyjną nie odnosimy się do informacji mających charakter plotek – odpowiedziała spółka.

Zdaniem analityka Ipopemy dodatkowym czynnikiem mogącym mieć wpływ na ostatnie wzrosty notowań CD Projektu są problemy funduszy z pozycjami krótkimi i potencjalne zamykanie tych pozycji. Głośno jest również o wypuszczonym kilka dni temu zestawie poprawek do „Cyberpunka”.

– Jeśli chodzi o patch, to mógł on zostać odebrany pozytywnie, aczkolwiek widziałem też sporo negatywnych opinii, a z perspektywy sprzedażowej patch niewiele zmienił. Nie widać wzrostu sprzedaży, czy większego zainteresowania graczy – podsumowuje ekspert Ipopemy.

Najnowsze poprawki na razie nie przyczyniły się do poprawy ocen gry. Na portalu Metacritic średnia ocena od użytkowników dla wersji na PlayStation w poniedziałek po południu wynosiła 3,5 pkt (na 10), a na Xbox 4,8 pkt. Zdecydowanie lepiej oceniane są wersje na urządzenia PC.

Premiera ”Cyberpunka” odbyła się 10 grudnia 2020 r. Od tego czasu kapitalizacja CD Projektu spadła o kilkanaście miliardów złotych z rekordowych 46 mld zł (7 grudnia) do aktualnych 29 mld zł. Głównym powodem tej przeceny były liczne błędy w wersjach konsolowych. Kilka dni temu spółka wypuściła pierwszy zestaw poprawek, a drugi planowany jest na luty.