Reklama
Rozwiń

CD Projekt znów przekłada Cyberpunka. Zarząd tłumaczy

Nie 19 listopada, ale 10 grudnia pojawi się najbardziej wyczekiwana gra na świecie. Polskie studio przekłada premierę już po raz trzeci.

Publikacja: 27.10.2020 18:14

CD Projekt znów przekłada Cyberpunka. Zarząd tłumaczy

Foto: mat. pras.

– W imieniu całego zarządu przepraszam za niedotrzymanie obietnicy – tak zaczął wieczorną telekonferencję Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Podkreślił, że decyzja o przełożeniu premiery o dodatkowe trzy tygodnie była bardzo trudna, ale jego zdaniem będzie dla spółki korzystna i w dłuższym okresie przełoży się na wyższą sprzedaż.

– Mamy w rękach niesamowitą grę, ale to że będziemy mieć dodatkowe 21 dni nam pomoże i długoterminowo wesprze sprzedaż – powiedział Kiciński.

Przyczyny decyzji

CD Projekt podał informację po zakończeniu sesji giełdowej. W raporcie bieżącym wyjaśnia, że przesunięcie daty premiery wynika ze złożoności finalnych procesów optymalizacji działania gry na dziewięciu platformach obecnej i przyszłej generacji (Xbox One/X, wsteczna kompatybilność na Xbox Series S/X, PlayStation 4/Pro, wsteczna kompatybilność na PlayStation 5, PC, Stadia), na których zostanie wydana oraz testowania jej na tych platformach w warunkach dużego rozproszenia zespołu produkcyjnego. – Obecna sytuacja związana z Covidem nie ułatwia nam pracy – powiedział Kiciński.

CZYTAJ TAKŻE: Gra Cyberpunk 2077 w dobrej cenie

CD Projekt przekonuje, że grudniowego terminu dotrzyma i  że obecnie sytuacja jest zupełnie inna niż kiedy ostatnio przekładał premierę.

– Mamy już gotową grę na PC i dobrze gra się w nią na konsolach nowej generacji. Finalizujemy proces dotyczący konsol obecnej generacji. Wydanie gry 19 listopada byłoby możliwe, ale to, że będziemy mieć więcej czasu nam pomoże  – powiedział prezes.

Odpowiadając na pytania analityków spółka poinformowała, że przełożenie premiery nie będzie wiązało się z koniecznością płacenia żadnych kar. Studio zasygnalizowało, że budżet marketingowy związany z „Cyberpunkiem” się powiększy (nie podano konkretnie o ile).

Michał Nowakowski, członek zarządu  poinformował również podczas telekonferencji, że oceny „Cyberpunka” ze strony testerów z różnych krajów są bardzo dobre. – Mówią nam, że nie grali dotąd w taką grę – powiedział.

Zarząd podczas telekonferencji ocenił, że przedsprzedaż „Cyberpunka” wygląda bardzo dobrze w porównaniu z przedsprzedażą trzeciej części „Wiedźmina”.

Do trzech razy sztuka

Cyberpunk” – jak nieraz podkreślał CD Projekt – to gra większa i bardziej ambitna od kultowej serii „Wiedźmin”. Termin premiery „Cyberpunka” jest przekładany po raz trzeci. Przypomnijmy, że pierwotnie gra miała zadebiutować 16 kwietnia, ale w styczniu zarząd poinformował że potrzebnych jest jeszcze dodatkowych pięć miesięcy na doszlifowanie tej produkcji i wtedy podano datę 17 września. Jednak w czerwcu studio znów przełożyło grę – tym razem na 19 listopada. Podczas ostatniej konferencji wynikowej zarząd ocenił, że jest to termin finalny. Na początku października studio poinformowało o zakończeniu procesu certyfikacji „Cyberpunka” i rozpoczęciu produkcję płyt na konsole Microsoft Xbox oraz Sony Playstation, a tym samym otrzymaniu przez grę tzw. statusu „gold” i rozpoczęciu fizycznej produkcji płyt z grą na wspomniane platformy.

CZYTAJ TAKŻE: Ciemna strona producentów gier. Muszą sięgać po crunch

Głosy o możliwym przełożeniu premiery jednak cały czas się pojawiały na rynku. Ze studia docierały nieoficjalne informacje, że spółce może nie starczyć czasu na doszlifowanie gry. W ten scenariusz wpisała się informacja o crunchu w studiu i o wprowadzeniu do czasu premiery 6-dniowego tygodnia pracy w CD Projekcie.

CD Projekt jest drugą co do wielkości krajową spółką na warszawskiej giełdzie. We wtorek na finiszu sesji za akcję studia płacono po 364,1 zł po wzroście o 1,1 proc., co przekłada się na około 35 mld zł kapitalizacji.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku