Sony, Microsoft i Nintendo od lat ścierają się na rynku cyfrowej rozrywki. Teraz ich rywalizacja trafia jednak na zupełnie nowy grunt – firmy stoczą bój o wygląd gracza. PlayStation nawiązało właśnie współpracę z firmą Nike, Nintendo kooperuje z Pumą, a Adidas wkrótce wypuści na rynek buty Xbox.
Walka o szafę fanów gier wideo może nie jest najnowszym trendem, ale ten wyraźnie nabiera rozpędu.
Super Mario ma 35 lat
W miniony weekend na rynku zadebiutowało właśnie obuwie sportowe z logo PlayStation. Nowy model butów marki Nike w kolorystyce i z oznaczeniami charakterystycznymi dla PS5 ma podbić serca fanów tej konsoli. Projekt powstał we współpracy ze znanym koszykarzem, gwiazdą NBA – Paulem George’em z drużyny Los Angeles Clippers.
CZYTAJ TAKŻE: Moda wchodzi do hitowych gier. Burberry stworzył postać i ubrania
Na reakcję konkurencji Sony długo czekać jednak nie musiało. Własną kolekcję butów z logo Xbox wypuścić zamierza bowiem Microsoft. Nieoficjalnie wiadomo, że projekt zrealizuje wspólnie z Adidasem. Obuwie ma nawiązywać stylistyką do konsoli technologicznego giganta. Według doniesień serwisu Complex kooperacja z Adidasem ma zaowocować wypuszczeniem na rynek minimum czterech par butów Xbox. Do sprzedaży miałyby trafić jeszcze w tym roku. Wedle spekulacji pierwszy z modeli do fanów mógłby dotrzeć już nawet w czerwcu. Odpowiedź Microsoftu na działania Sony będzie więc niemal natychmiastowa. Kolejne buty z serii planowane są na październik, a następne – w 2022 r.