Naukowcy z Oxfordu wykorzystali połączenie subiektywnych i obiektywnych danych do pomiaru agresji i przemocy wśród nastolatków w grach. W przeciwieństwie do wcześniejszych badań na ten temat, które w dużej mierze opierały się na danych pochodzących od nastolatków, w badaniu wykorzystano informacje od rodziców i opiekunów.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Autorzy badania twierdzą, że uprzedzenia naukowców mogły mieć wpływ na wcześniejsze badania na ten temat i zniekształcić nasze rozumienie wpływu gier wideo.

Chociaż nie znaleziono związku pomiędzy graniem w gry wideo a agresywnym zachowaniem nastolatków, badacze podkreślają, że nie oznacza to, iż niektóre sytuacje w grach nie wywołują u graczy gniewnych reakcji.

W ramach badania nastolatkowie wypełniali kwestionariusze dotyczące ich osobowości i zachowań związanych z grami. Ich opiekunowie odpowiadali na pytania dotyczące agresywnych zachowań dzieci.