Okazuje się jednak, że jest inna rodzima produkcja, w którą grają niemal na każdej szerokości geograficznej. Mowa o „Warcabach”, tytuł będący adaptacją klasycznej gry planszowej na smartfony. Stworzona w 2015 r. produkcja studia Chess & Checkers Games to adaptacja klasycznej planszówki. Firma poinformowała właśnie, że grę pobrano już 100 mln razy. A to plasuje dzieło polskiej spółki w Top 40 najpopularniejszych planszowych gier na urządzenia mobilne na świecie.
CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt bije teraz rekordy grą… planszową
Chess & Checkers Games wciąż się rozwija. Firma stworzyła również kolejną klasyczną grę planszową – „Szachy”. Ulepsza też swoje produkty – od paru dni pozwala graczom rywalizować między sobą, a nie tylko z komputerem.
100 mln pobrań to dwa raz więcej niż wynosi liczba grających w całą wiedźmińską trylogię. Porównywanie gamingowej megaprodukcji z prostą i darmową grą mobilną może nie jest do końca uprawnione, ale pokazuje skalę sukcesu Chess & Checkers Games. Za projektem stoi polski programista Łukasz Oktaba. Prosta, ważąca kilkaset kilobajtów i działająca offline aplikacja zdobyła popularność w wielu krajach, a duża liczba pozytywnych ocen z anglojęzycznej Ghany sprawiła, że algorytmy Google zaczęły polecać polską grę użytkownikom z całego świata. Obecnie co piąty gracz pochodzi z Brazylii. Z kolei w Rosji to Top 5 gier mobilnych, a w Kirgistanie i Kazachstanie najpopularniejszy tytuł.
– Pierwszych 30 mln użytkowników zdobyłem bez wydania ani jednej złotówki na reklamę, jednak wcale nie bez wysiłku. Przez długi czas odpisywałem na wszystkie komentarze pozostawione w sklepie przez graczy i na podstawie ich uwag poprawiałem błędy oraz dodawałem nowe funkcje. W pewnym momencie zrobiło się ich jednak za dużo. Zdecydowałem się umieścić w grze reklamy w taki sposób, by nie psuły przyjemności z rozgrywki, a przynosiły dochód, co w dłuższej perspektywie pozwoliło na zatrudnienie pierwszych pracowników i rozwój firmy – wspomina Oktaba.
Dziś w firmie pracuje już ponad 20 osób. Założyciel i prezes studia wskazuje też na dynamiczny wzrost popularności „Szachów”. Tytuł ten debiutował w 2018 r. Miesięczna liczba nowych pobrań aplikacji wzrosła z 450 tys. w październiku ub. r. do ponad 1,5 mln w grudniu.