Reklama
Rozwiń

Ta polska gra to większy hit niż „Wiedźmin”. 100 mln pobrań

Wydawać się mogło, że nie ma na świecie bardziej popularnej polskiej gry wideo niż dzieło CD Projektu. Chodzi oczywiście o „Wiedźmina”, który podbił serca fanów na wszystkich kontynentach.

Publikacja: 28.06.2021 22:12

Ta polska gra to większy hit niż „Wiedźmin”. 100 mln pobrań

Foto: shutterstock

Okazuje się jednak, że jest inna rodzima produkcja, w którą grają niemal na każdej szerokości geograficznej. Mowa o „Warcabach”, tytuł będący adaptacją klasycznej gry planszowej na smartfony. Stworzona w 2015 r. produkcja studia Chess & Checkers Games to adaptacja klasycznej planszówki. Firma poinformowała właśnie, że grę pobrano już 100 mln razy. A to plasuje dzieło polskiej spółki w Top 40 najpopularniejszych planszowych gier na urządzenia mobilne na świecie.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt bije teraz rekordy grą… planszową

Chess & Checkers Games wciąż się rozwija. Firma stworzyła również kolejną klasyczną grę planszową – „Szachy”. Ulepsza też swoje produkty – od paru dni pozwala graczom rywalizować między sobą, a nie tylko z komputerem.

100 mln pobrań to dwa raz więcej niż wynosi liczba grających w całą wiedźmińską trylogię. Porównywanie gamingowej megaprodukcji z prostą i darmową grą mobilną może nie jest do końca uprawnione, ale pokazuje skalę sukcesu Chess & Checkers Games. Za projektem stoi polski programista Łukasz Oktaba. Prosta, ważąca kilkaset kilobajtów i działająca offline aplikacja zdobyła popularność w wielu krajach, a duża liczba pozytywnych ocen z anglojęzycznej Ghany sprawiła, że algorytmy Google zaczęły polecać polską grę użytkownikom z całego świata. Obecnie co piąty gracz pochodzi z Brazylii. Z kolei w Rosji to Top 5 gier mobilnych, a w Kirgistanie i Kazachstanie najpopularniejszy tytuł.

""

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Pierwszych 30 mln użytkowników zdobyłem bez wydania ani jednej złotówki na reklamę, jednak wcale nie bez wysiłku. Przez długi czas odpisywałem na wszystkie komentarze pozostawione w sklepie przez graczy i na podstawie ich uwag poprawiałem błędy oraz dodawałem nowe funkcje. W pewnym momencie zrobiło się ich jednak za dużo. Zdecydowałem się umieścić w grze reklamy w taki sposób, by nie psuły przyjemności z rozgrywki, a przynosiły dochód, co w dłuższej perspektywie pozwoliło na zatrudnienie pierwszych pracowników i rozwój firmy – wspomina Oktaba.

Dziś w firmie pracuje już ponad 20 osób. Założyciel i prezes studia wskazuje też na dynamiczny wzrost popularności „Szachów”. Tytuł ten debiutował w 2018 r. Miesięczna liczba nowych pobrań aplikacji wzrosła z 450 tys. w październiku ub. r. do ponad 1,5 mln w grudniu.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku