Miał być wielki sukces w grach, a jest widmo kryzysu

Po falstarcie „Cyberpunka”, gorszym od oczekiwań giełdowym debiucie Huuuge i kłopotach Techlandu polska branża cyfrowej rozrywki znalazła się na zakręcie.

Publikacja: 23.03.2021 08:18

:„Zorro. The Chronicles”
od BTC Studios może być jednym
z tegorocznych hitów.

:„Zorro. The Chronicles” od BTC Studios może być jednym z tegorocznych hitów.

Foto: BTC Studios

Jeszcze pół roku temu nikt się tego nie spodziewał – Polska, jako jedno z europejskich zagłębi tzw. gamedevu i globalna stolica producentów gier notowanych na giełdzie (na warszawskim parkiecie są aż 52 takie spółki, o pięć więcej niż w Tokio), miała przyciągać światową uwagę fanów cyfrowej rozrywki i dynamicznie rosnąć. To pierwsze się udało, ale nie w kontekście wielkich sukcesów, lecz bardziej rozczarowań. Jaki los czeka rodzime studia?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont