Reklama
Rozwiń

Miał być wielki sukces w grach, a jest widmo kryzysu

Po falstarcie „Cyberpunka”, gorszym od oczekiwań giełdowym debiucie Huuuge i kłopotach Techlandu polska branża cyfrowej rozrywki znalazła się na zakręcie.

Publikacja: 23.03.2021 08:18

:„Zorro. The Chronicles”
od BTC Studios może być jednym
z tegorocznych hitów.

:„Zorro. The Chronicles” od BTC Studios może być jednym z tegorocznych hitów.

Foto: BTC Studios

Jeszcze pół roku temu nikt się tego nie spodziewał – Polska, jako jedno z europejskich zagłębi tzw. gamedevu i globalna stolica producentów gier notowanych na giełdzie (na warszawskim parkiecie są aż 52 takie spółki, o pięć więcej niż w Tokio), miała przyciągać światową uwagę fanów cyfrowej rozrywki i dynamicznie rosnąć. To pierwsze się udało, ale nie w kontekście wielkich sukcesów, lecz bardziej rozczarowań. Jaki los czeka rodzime studia?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku