Reklama
Rozwiń

Tokeny NFT trafiają do gier. Dzięki Polakom

Nowa gra o przygodach Zorro, za którą stoi rodzimy game developer, może być pierwszym na świecie tytułem oferowanym w formie kolekcjonerskich kodów.

Publikacja: 25.05.2021 11:20

Tokeny NFT trafiają do gier. Dzięki Polakom

Foto: Youtube

Warszawskie BTC Studio wypuści dwa rodzaje tokenów NFT – jeden z nich umożliwi zamianę na jedną z produkcji gamingowej spółki, a drugi zdobycie dziesięciu kolekcjonerskich kodów, które dadzą możliwość otrzymania unikalnych atrybutów dla bohatera gry. Polski wydawca to pierwsza firma w branży, która zdecydowała się sięgnąć po takie rozwiązanie. Czy NFT otwiera nowy rozdział w segmencie cyfrowej rozrywki?

Zorro w nowym trendzie

„Zorro The Chronicles” to gra wideo, która powstaje we współpracy z mającym siedziby w Paryżu i Los Angeles producentem i dystrybutorem Cyber Group Studios oraz polskim wydawcą BTC Studios. Tytuł jesienią 2021 r. ma pojawić się na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i S oraz Switch, a także na komputerach. Dostępny będzie również na platformie Google Stadia. Ta adaptacja popularnego filmu animowanego Cyber Group Studios, który został sprzedany do ponad 100 krajów oraz nominowany w 13. edycji konkursu TV France International Export Awards, teraz ma szansę podbić rynek cyfrowej rozrywki. Ale przyczynić może się do tego nie tylko sama gra. BTC Studios sięgnęło bowiem po ciekawe rozwiązanie – wykorzystało rosnącą popularność tzw. niezbywalnych tokenów (Non-Fungible Token – NFT).

CZYTAJ TAKŻE: Te gry mają królować w 2021 roku. Polacy w czołówce

Rynek NFT, oparty na technologii blockchain, porównywany jest już ze światem kryptowalut. W 2019 r. globalną wartość NFT szacowano na 62,8 mln dol. W ub.r. rynek ten wzrósł jednak aż trzykrotnie i dziś sięga 251 mln dol. Tokenem NFT może być plik muzyczny, rysunek istniejący tylko online, internetowy mem czy coś tak ulotnego jak czyjś cytat. W praktyce chodzi o to, że kupujesz wirtualne prawo własności do tworu, którego nie da się schować w sejfie i jest łatwy do skopiowania. Posiadacz tego prawa jest jedynym właścicielem dzieła.

BTC Studios chce oferować w takiej formule grę „Zorro”, a także płatne dodatki do tego tytułu.

Dostęp do ponad miliona klientów

– Rok 2021 rozpoczął się od znacznego wzrostu zainteresowania NFT. Token staje się świadectwem posiadania produktu, rzeczywistego czy wirtualnego. Oparcie NFT o technologię blockchain powoduje pewność każdego zapisu, jego niezmienialność i bezpieczeństwo. Jak u notariusza – mówi Wojciech Kaszycki, członek zarządu BTC Studio. – Z technicznego punktu widzenia NFT jest programem komputerowym opartym na rozproszonej sieci blockchain. Dzięki temu NFT nie da się zhackować, podrobić, ukraść czy też „zająć”. Blockchain powoduje pewność, stabilność, a także niezależność od zmieniających się przepisów prawa – wylicza Kaszycki.

Jak tłumaczy, spółka zdecydowała się na to rozwiązanie, bo NFT są też tanim i dynamicznie zyskującym na popularności sposobem na sprzedaż praw do konkretnego egzemplarza produktu. W tym wypadku jest to gra.

– Chcemy oferować wersje kolekcjonerskie naszych gier, w tym prowadzić ich przedsprzedaż i możliwość zakupu wcześniej, niż gra pojawi się na fizycznych półkach. A NFT idealnie się do tego nadaje – podkreśla nasz rozmówca.

Co więcej, tokeny są handlowane na międzynarodowych giełdach. – Wydanie gry w postaci NFT daje nam dostęp więc do ponad miliona nowych potencjalnych klientów, natomiast ponadczasowy brand, jakim jest Zorro, idealnie nadaje się do tokenizacji – zaznacza Wojciech Kaszycki.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku