Firma analityczna SuperData opublikowała ranking najlepiej sprzedających się gier wideo premium (nie uwzględniających tych bezpłatnych, tzw. free-to-play). Niekwestionowanym liderem pod względem wygenerowanych przychodów w minionym roku okazał się rywal darmowego „Fortnite’a”, czyli dzieło koreańskiego studia Bluehole. Chodzi oczywiście o tytuł „PlayerUnknown’s Battlegrounds” („PUBG”). Wpływy ze sprzedaży tej gry w 2018 r. sięgnęły aż 1,03 mld dol.
Nie ma wątpliwości, że „PUBG” był królem branży. Druga pod względem przychodów gra zebrała w minionym roku 790 mln dol. To „FIFA” od Electronic Arts. Ostatnie miejsce na podium przypadło długoletniemu liderowi – produkcji Take-Two Interactive. Ich „Grand Theft Auto V” przyniosło 628 mln przychodów. Studio jednak nie może narzekać na wyniki sprzedaży – ich drugi hit, „Red Dead Redemption 2”, sprzedał się w 2018 r. za 516 mln dol, co dało mu 5. miejsce w rankingu. Na 4. pozycji znalazła się gra „Call of Duty: Black Ops”, która firmie Activision Blizzard przyniosła 612 mln dol.