Rząd obniży CIT za promocję w grach polskiej kultury

Ulgi podatkowe nie są rozwiązaniem problemów branży cyfrowej rozrywki. Trzeba ograniczyć m.in. niepewność prawa – uważa ekspert FOR.

Publikacja: 07.09.2018 14:49

Rząd obniży CIT za promocję w grach polskiej kultury

Foto: cyfrowa.rp.pl

Polski rynek gier wideo rośnie w siłę. Dziś nad swoimi produkcjami na różne platformy – od tytułów na systemy Android i iOS, przez pecety oraz konsole, po tzw. handheldy, jak np. Nintendo Switch – pracuje w sumie ponad 300 firm. To już istotna gałąź przemysłu i rodzimego eksportu. Wystarczy powiedzieć, że – jak wynika z raportu „Najwięksi polscy producenci gier”, opracowanego przez miesięcznik „Forbes”, 25 kluczowych game developerów z naszego kraju wartych jest łącznie już ponad 26 mld zł (sam CD Projekt pod względem kapitalizacji giełdowej wyprzedził już KGHM).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń