Nowa konsola PlayStation zmierzy tętno i wyczuje pot

Premiera najnowszej konsoli Sony PlayStation 5  zaplanowano na grudzień 2020 roku, ale już teraz wiadomo, że będzie naprawdę nowatorska.

Publikacja: 29.02.2020 19:22

Nowa konsola PlayStation zmierzy tętno i wyczuje pot

Foto: Bloomberg

PS5 będzie miała funkcję biofeedbacku, który ma zapewnić nowe doznania podczas gry. Pad będzie mierzył tętno i stopień pocenia się dłoni podczas gry. Tak wynika z najnowszego patentu koncernu – pisze „The Independent”. Kontroler DualShock 5 ma mierzyć puls oraz poziom spocenia dłoni poprzez czujniki umieszczone w uchwycie kontrolera i na podstawie tej informacji konsola automatycznie dostosowałaby rozgrywkę. Nie do końca wiadomo co to oznacza, ale media spekulują, że PS5 mogłoby samo obniżyć poziom trudności gry przy zbyt spoconych dłoniach lub zbyt wysokim pulsie, lub zareagować, gdy gracz jest zbyt „przerażony”, grając w nazbyt realistyczną grę odtwarzającą horror – pisze „The Independent”.

CZYTAJ TAKŻE: „Indiana Jones Playstation” trafi do kin. Zagra Mark Wahlberg

Poza funkcją biofeedbacku PS5 ma mieć także system Sony 360 Reality Audio, zapewniający doskonały, realistyczny dźwięk, napęd optyczny UHD oraz szybki dysk SSD, do tego procesor AMD Ryzen 3 i karta graficzna Radeon Navi z obsługą technologii ray tracing i rozdzielczości 8K. Dzięki temu obraz na ekranie ma być jeszcze bardziej realistyczny i żywy.

Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować nowa konsola Sony, ale według analityków może to być 450-470 dolarów. Za PS4 trzeba zapłacić 381 dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko gry wideo. Wielki renesans puzzli i planszówek

Według agencji Bloomberg Sony ma problem z odpowiednią wyceną PlayStation 5. Firma chce podobno obniżyć cenę tak bardzo, jak to możliwe, ale zadanie utrudniają rosnące koszty komponentów. Na dodatek Sony w tym samym czasie pracuje nad nowym zestawem PlayStation VR do wirtualnej rzeczywistości.

PS5 będzie miała funkcję biofeedbacku, który ma zapewnić nowe doznania podczas gry. Pad będzie mierzył tętno i stopień pocenia się dłoni podczas gry. Tak wynika z najnowszego patentu koncernu – pisze „The Independent”. Kontroler DualShock 5 ma mierzyć puls oraz poziom spocenia dłoni poprzez czujniki umieszczone w uchwycie kontrolera i na podstawie tej informacji konsola automatycznie dostosowałaby rozgrywkę. Nie do końca wiadomo co to oznacza, ale media spekulują, że PS5 mogłoby samo obniżyć poziom trudności gry przy zbyt spoconych dłoniach lub zbyt wysokim pulsie, lub zareagować, gdy gracz jest zbyt „przerażony”, grając w nazbyt realistyczną grę odtwarzającą horror – pisze „The Independent”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"