Po premierze „Dying Light 2” Techlandu. Dobre recenzje polskiej gry

W dniu premiery odsetek pozytywnych recenzji dla „Dying Light 2” wynosił 77 proc. Teraz sięga 81 proc.

Publikacja: 07.02.2022 15:03

Po premierze „Dying Light 2” Techlandu. Dobre recenzje polskiej gry

Foto: materiały prasowe

Gra trafiła na rynek 4 lutego  - w nocy z czwartku na piątek. Peak graczy na Steamie po odblokowaniu produkcji wyniósł 164 tys., co dawało polskiej produkcji 51. miejsce na liście peaku wszechczasów. Natomiast w kolejnych dniach liczba graczy rosła. W niedzielę peak sięgnął 275 tys., co daje polskiej grze niezłe 23. miejsce w zestawieniu wszechczasów. Udało jej się przebić (pod względem peaku) wszystkie pozostałe gry o tematyce zombie. Wynik wrocławskiego studia jest też lepszy niż np.  „Wiedźmina 3” CD Projektu, w którego w szczytowym momencie grało nieco ponad 100 tys. osób. Natomiast numerem jeden jest niezmiennie inna gra tego studia, czyli „Cyberpunk”, w którego po premierze grało jednocześnie aż ponad milion osób.

DM BDM ocenia, że Techlandowi powinno się udać zrealizować cel w postaci sprzedaży 10 milionów sztuk "Dying Light 2" w 2022 r. Oceny dla drugiej części gry o zombie są  pozytywne. W poniedziałek przed południem na Steamie opublikowanych jest już niemal 25 tys. opinii, z czego 81 proc. ma charakter pozytywny, wobec 77 proc. w dniu premiery (przy czym warto odnotować, że pierwsza część „Dying Light” miała oceny jeszcze lepsze, odsetek pozytywnych przekraczał  90 proc.).

Czytaj więcej

Nowa gra Techlandu już na rynku. To światowy hit

Dobrze prezentują się też opinie recenzentów. Na portalu branżowym Metacritic gra w wersji na urządzenia PC dostała na razie 32 recenzje ze średnią 79 pkt na 100 możliwych (oceny użytkowników natomiast wyglądają już gorzej: średnia to 5,1 pkt na 10 pkt). Z kolei wersja gra na PlayStation 5  dostała na razie 48 recenzji ze średnią 77 pkt na 100 możliwych (a oceny użytkowników to średnio 5,6 pkt na 10 pkt).

Analitycy zwracają uwagę, że  „Dying Light 2” już jedenaście dni przed premierą awansowało na pierwsze miejsce Steam Global Top Sellers i utrzymuje ją trzeci dzień po debiucie. Dla porównania: największa dotychczasowa premiera z Polski, czyli wspomniany już „Cyberpunk 2077”,  awansował na to miejsce 24 dni przed premierą i spadł z niego 25 dni po premierze.

„Dying Light 2 " to gra, w której eksplorujemy miasto zniszczone przez wirus zmieniający ludzi w zombie. Pierwsza część  tytułu ukazała się w styczniu 2015 r. Na drugą gracze musieli więc czekać aż siedem lat. Jej dokładny budżet nie został ujawniony, ale szacuje się że był to rząd 100 mln dolarów.

Gra trafiła na rynek 4 lutego  - w nocy z czwartku na piątek. Peak graczy na Steamie po odblokowaniu produkcji wyniósł 164 tys., co dawało polskiej produkcji 51. miejsce na liście peaku wszechczasów. Natomiast w kolejnych dniach liczba graczy rosła. W niedzielę peak sięgnął 275 tys., co daje polskiej grze niezłe 23. miejsce w zestawieniu wszechczasów. Udało jej się przebić (pod względem peaku) wszystkie pozostałe gry o tematyce zombie. Wynik wrocławskiego studia jest też lepszy niż np.  „Wiedźmina 3” CD Projektu, w którego w szczytowym momencie grało nieco ponad 100 tys. osób. Natomiast numerem jeden jest niezmiennie inna gra tego studia, czyli „Cyberpunk”, w którego po premierze grało jednocześnie aż ponad milion osób.

0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”