Rosja odcięta od rynku gier. Activision Blizzard oraz Epic Games mówią „niet”

Do takich potentatów jak EA Games, czy CD Projekt Red, dołączają kolejne firmy. O zablokowaniu dostępu do swoich tytułów dla fanów z Rosji zdecydowały właśnie Activision Blizzard oraz Epic Games.

Publikacja: 07.03.2022 11:57

Rosja odcięta od rynku gier. Activision Blizzard oraz Epic Games mówią „niet”

Foto: Bloomberg

Jak wyjaśnia Daniel Alegre, prezes Activision Blizzard, posunięcie to uniemożliwia Rosjanom wszelkie nowe transakcje ze gamingową grupą. „Obejmuje to zarówno sprzedaż gier, jak i zakupy w samych grach” – podał w liście do pracowników. Nie sprecyzował jednak, czy zakaz obejmuje zarówno gry w wersji cyfrowe, jak i te fizyczne (tzw. pudełkowe).

Eksperci zauważają, że wojna na Ukrainie i konieczność „reakcji” ze strony firm pojawia się w delikatnym momencie w historii Activision Blizzard. Gigant boryka się bowiem z krytyką po tym, jak została pozwany za rzekome wspieranie „toksycznej kultury” w miejscu pracy. Producenta hitu „Call of Duty” oskarżano o nękanie kobiet oraz nierówności płacowe na tle płci. Z początkiem br. koncern został kupiony przez Microsoft (ten już wcześniej wstrzymał sprzedaż produktów i usług w Rosji i Białorusi). Ma to otworzyć nowy rozdział w historii gamingowej firmy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku