Reklama

Rosja odcięta od rynku gier. Activision Blizzard oraz Epic Games mówią „niet”

Do takich potentatów jak EA Games, czy CD Projekt Red, dołączają kolejne firmy. O zablokowaniu dostępu do swoich tytułów dla fanów z Rosji zdecydowały właśnie Activision Blizzard oraz Epic Games.

Publikacja: 07.03.2022 11:57

Rosja odcięta od rynku gier. Activision Blizzard oraz Epic Games mówią „niet”

Foto: Bloomberg

Jak wyjaśnia Daniel Alegre, prezes Activision Blizzard, posunięcie to uniemożliwia Rosjanom wszelkie nowe transakcje ze gamingową grupą. „Obejmuje to zarówno sprzedaż gier, jak i zakupy w samych grach” – podał w liście do pracowników. Nie sprecyzował jednak, czy zakaz obejmuje zarówno gry w wersji cyfrowe, jak i te fizyczne (tzw. pudełkowe).

Eksperci zauważają, że wojna na Ukrainie i konieczność „reakcji” ze strony firm pojawia się w delikatnym momencie w historii Activision Blizzard. Gigant boryka się bowiem z krytyką po tym, jak została pozwany za rzekome wspieranie „toksycznej kultury” w miejscu pracy. Producenta hitu „Call of Duty” oskarżano o nękanie kobiet oraz nierówności płacowe na tle płci. Z początkiem br. koncern został kupiony przez Microsoft (ten już wcześniej wstrzymał sprzedaż produktów i usług w Rosji i Białorusi). Ma to otworzyć nowy rozdział w historii gamingowej firmy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gry & e-Sport
Rewolucja w grach: AI tworzy postacie, które myślą jak ludzie
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama