Mark Zuckerberg przegrał rywalizację. Zamyka serwis

Meta (d. Facebook) nie zdołał wywalczyć sobie miejsca na rynku streamingu w świecie gier wideo. Gigant, kierowany przez Zuckerberga, nieco po ponad dwóch latach od uruchomienia usługi Facebook Gaming, zdecydował o jej wyłączeniu.

Publikacja: 31.08.2022 00:03

Mark Zuckerberg przegrał rywalizację. Zamyka serwis

Foto: Bloomberg

Serwis, który miał być konkurencją dla Twitcha, miał teoretycznie dobry start – ruszył w czasie pandemii, gdy popyt na gry i oglądanie streamerów przeżywało istny boom. Facebook jednak nie przebił się ze swoim produktem. Ten ostatecznie zostanie zamknięty 28 października. „Pomimo tych wiadomości nasza misja łączenia graczy, fanów i twórców z grami, które kochają, nie uległa zmianie” – podał Facebook.

Rywalizacja z należącym do Amazona serwisem Twitch to wyzwanie. Serwis ten jest bowiem hegemonem branży. Warto wskazać badania firmy Streamlabs, z których wynika, że w II kwartale br. udział Twitcha w rynku, pod względem liczby obejrzanych godzin, to prawie 77 proc. Dla porównania Facebook Gaming stanowił ledwie niecałe 8 proc., a YouTube – ponad 15 proc.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?