Producentem „Niezwyciężonego” (The Invincible) jest Starward Industries, a wydawcą 11 bit studios. Podczas wtorkowej sesji notowania tej ostatniej spółki utrzymały swój wcześniejszy poziom z poniedziałku (605 zł),. Z kolei wycena Starwardu w ostatnich dniach mocno się wahała - w zeszłym tygodniu poszła mocno w dół, a wczoraj odrobiła część strat. Natomiast dziś zdecydowanie dominowała podaż. Akcje krakowskiego studia potaniały aż prawie 22 proc.
Gra została wydana na PC (Steam, Epic Games Store, GOG) oraz na konsolach aktualnej generacji (PS5, Xbox S/X). Osiągnęła tzw. peak na poziomie 1,2 tys. – znacząco poniżej oczekiwań analityków. Najwyższe miejsce jakie zajęła w rankingu bestsellerów Steamu to była 16. pozycja. Natomiast bardzo dobrze wyglądają oceny gry. Średni odsetek pozytywnych not na portalu Steam (z dotychczasowych 92 ocen) sięga aktualnie 93 proc.
Czytaj więcej
Recenzenci chwalą stylistykę retro sci-fi, bardzo dobrą grę aktorską, interesującą narrację czy ciekawe efekty wizualne. Minusami mają być sporadyczne problemy z animacją i dźwiękiem, słabnąca fabuła oraz krótki czas gry. Czy odniesie sukces?
„W związku z niższym peakiem/zainteresowaniem od naszych oczekiwań (zaledwie 3 proc. bazy followersów) lekko negatywnie odbieramy wczorajszą premierę „The Invinvible” . Pozytywnym aspektem wczorajszego debiutu są wysokie oceny gry, co powinno wspierać sprzedaż w długim okresie jak i podpisanie potencjalnych ekskluzywnych ofert” – czytamy w komentarzu DM BDM.
Ile kosztowała gra „Niezwyciężony"
Szacowany przez analityków budżet gry to około 17 mln zł (łącznie produkcja i marketing) z czego około 5 mln zł to kwota zainwestowana przez 11 bit studios. Zdaniem ekspertów zwrot kosztów poniesionych przez giełdową spółkę nastąpi relatywnie szybko, prawdopodobnie w trakcie kilku tygodni.