Tencent: Dzieci będą mogły grać tylko przez godzinę dziennie

www.arenaofvalor.com

Chiński gigant technologiczny Tencent wprowadza limit godzin, jakie najmłodsi gracze będą mogły spędzić na jego popularnej grze mobilnej Arena of Valor. Dzieci do 12 roku życia będą miały na to zaledwie jedną godzinę dziennie.

W czasach, kiedy dzieci coraz wcześniej dostają od rodziców swoje pierwsze konsole, smartfony czy komputery, problem uzależnienia najmłodszych od cyfrowego ekranu staje się coraz poważniejszy. Nawet trzy- czy czterolatki potrafią już przesiedzieć całymi dniami przed komputerem, grając w gry, zamiast spędzać czas na powietrzu. Z problemem tym od jakiegoś czasu mierzą się chińskie władze, a teraz największy gigant technologiczny na tamtym rynku – chiński koncern Tencent – postanowił przyłączyć się do walki z uzależnieniami dzieci i młodzieży.

W tym celu Tencent postanowił wprowadzić restrykcyjny limit godzin dla najmłodszych grających w jego popularną grę mobilną Arena of Valor (znana też pod nazwą Honor of Kings). Choć w Europie czy Stanach Zjednoczonych mało kto słyszał o tym tytule, to w Azji bije on rekordy popularności. W tym roku liczba jego graczy przekroczyła aż 200 milionów, z czego pokaźną grupę stanowią właśnie dzieci.

Gra już wcześniej wymagała od użytkowników podania swoich podstawowych danych osobowych, w tym wieku. Tencent zamierza teraz wprowadzić do systemu nowe restrykcje, które znacząco ograniczą dostępność do niej najmłodszym. Dzieci poniżej 12 roku życia będą mogły spędzić na tej rozrywce maksymalnie jedną godzinę dziennie, z kolei starsze do 18 roku życia – dwie godziny, ale tylko przed porą nocną.

Chiński gigant liczy się z tym, że nowe zasady mogą wywołać oburzenie u niektórych, ale wierzy w to, że rodzice pomogą mu w walce z uzależnieniami wśród dzieci i dopilnują, by ich pociechy nie wprowadzały nieprawdziwych danych o swoim wieku do gry.

ala

Mogą Ci się również spodobać

Nowy pomysł na polski grafen. W proszku

Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych (ITME) chce być drugim graczem w Europie w produkcji grafenu ...

Sukces SpaceX: pierwszy komercyjny start w kosmos

Pierwszy komercyjny lot rakiety Falcon Heavy miał miejsce w nocy z czwartku na piątek ...

Mobilna rozrywka to król przyszłej dekady

Wartość cyfrowej rozrywki na świecie rośnie w obłędnym tempie. Eksperci wieszczą, że po tym, ...

Sieć dusi tradycyjne sklepy

Już 63 proc. internautów wydaje online co najmniej tyle, co w stacjonarnych sklepach. Zmiany ...

Żyła złota czy bańka spekulacyjna? Młode firmy chcą być jak CD Projekt

W Polsce działa ponad 300 studiów deweloperskich. Mają ambitne plany, ale nie wszystkie odniosą ...

Watykan wypuścił e-różaniec. Kliknij, by się pomodlić

Click to Pray to hasło e-Różańca, czyli „smart” gadżetu prosto z Watykanu. Inteligentne technologie ...