CD Projekt stawia teraz na Cyberpunka

Optymizmem szefów spółki napawa sukces wydanej niedawno przez zagraniczną konkurencję porównywalnej gry „Red Dead Redemption 2”.

CD Projekt nie zachwycił wynikami za trzeci kwartał tego roku. Grupa wypracowała 67 mln zł przychodów i osiągnęła 15,5 mln zł zysku netto. Był on o jedną piątą niższy niż oczekiwania analityków. W porównaniu z trzecim kwartałem 2017 r. spadł o 57 proc. Miało to związek m.in. z harmonogramem premier i wyższymi inwestycjami. Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe wyniosły 28 mln zł i zostały przeznaczone na produkcję „Cyberpunka 2077”, „Gwinta” oraz „Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści”. W serwisie Metacritic ta ostatnia gra, w wersji na komputery PC, otrzymała 85 na 100 możliwych punktów, co pozwala ją zaliczyć do grona najlepszych produkcji wydanych na PC w 2018 r.

– Mając na uwadze te pozytywne opinie i komentarze zakładaliśmy wyższą sprzedaż – przyznaje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Przyszłe wyniki studia w dużej mierze będą jednak zależeć od „Cyberpunka” i to o niego najczęściej pytają analitycy i inwestorzy. Spółka nie ujawnia daty premiery, natomiast wiadomo że na rynek sukcesywnie będą trafiały nowe szczegóły, bo ruszyła już kampania marketingowa. Kiedy można się ich spodziewać? – Nie zapowiadamy zapowiedzi – ucina prezes. Sygnalizuje natomiast, że optymizmem napawa go sukces wydanej niedawno gry „Red Dead Redemption 2”, którą rynek odczytuje jako bardzo porównywalną do „Cyberpunka” – To potwierdza, że warto inwestować w jakość – mówi Kiciński.

Na wyższy poziom wskakuje też 11 bit studios, które po udanej, tegorocznej premierze „Frostpunka” szykuje jeszcze większą grę o roboczym tytule „Projekt 8”. Zamierza też mocniej rozbudować program wydawniczy.

Pozytywne informacje płyną z PlayWaya, a dotyczą gry „Thief Simulator”: już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciły się koszty jej produkcji i marketingu. To potwierdza hipotezę, że gry z gatunku symulatorów są w ostatnim czasie na topie. Sukcesem okazało się m.in. „Green Hell” autorstwa studia Creepy Jar.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przełom w terapii nowotworowej?

Jednym z głównych czynników stresowych indukujących proces kancerogenezy jest niedotlenienie komórek nowotworowych ze względu ...

Dzień bezpiecznego internetu. Rozmowa z Marcinem Bochenkiem z NASK

Młodzi ludzie nie powinni czuć, że są pozostawieni sami sobie. Otoczenie musi ich wspierać ...

Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej ...

Internet gnębi centra handlowe

Liczba wizyt w sklepach i ich obroty spadają nie tylko przez niedzielny zakaz. Miliony ...

Apple najlepszy na giełdzie w tym roku. Skąd takie wzrosty?

Notowania producenta iPhone’ów od początku stycznia wzrosły o ponad 70 proc., co oznacza, że ...

Przeszkolą przez inteligentne okulary

Technologia nsFlow usprawni transfer wiedzy. Wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość i inteligentne okulary łączy treści generowane ...