CD Projekt z mniejszym zyskiem, ale inwestorzy wierzą w Lady Gagę

Dzięki sadze o Wiedźminie powstała potęga CD Projektu. Czy dzięki Cyberpunkowi 2077 firma utrzyma pozycję?
mat. pras.

Spadek przychodów o 21,7 proc. w skali roku, a zysku netto o 45,4 proc. Jednak inwestorzy ze spokojem przyjęli wyniki roczne CD Projektu.

Kurs akcji rósł w środę przed południem o blisko 3 proc. Lepszy od oczekiwań analityków, o około 27 proc., okazał się bowiem zysk netto grupy w IV kwartale. Wyniósł on 41,4 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Lady Gaga zagra w polskim „Cyberpunku”

W liście do akcjonariuszy prezes Adam Kiciński nie odnosi się do spadku przychodów, informuje jednak, że miniony rok był dla spółki „etapem kładzenia kolejnych fundamentów pod przyszłość Grupy oraz czasem pierwszej próby dla gry Cyberpunk 2077”. Najważniejszym sprawdzianem jego zdaniem był start kampanii promocyjnej Cyberpunka, a nad grą pracuje obecnie ponad 400 osób. W 2018 roku spółka podpisała pierwsze umowy na dystrybucję w Ameryce Północnej – z Warner Bros, a w Europie – z Home Entertainment i Bandai Namco. – W sumie mamy już podpisane umowy na dystrybucję w kilkudziesięciu krajach. Kolejne umowy w toku” – informuje Kiciński.

W ubiegłym roku spółka rozwijała swoje oddziały. – Znacznie zwiększyliśmy moce twórcze zarówno w głównej siedzibie w Warszawie, jak i w krakowskim studio. Również w minionym roku CD Projekt RED został wzmocniony o bardzo uzdolniony zespół z Wrocławia, gdzie otworzyliśmy kolejne studio. W 2018 r. do Grupy dołączyli też twórcy ze Spokko, którzy pracują nad nieogłoszonym jeszcze projektem mobilnym – informuje prezes.

Na optymizm inwestorów wciąż może silnie działać informacja sprzed 10 dni, o której pisaliśmy, że w „Cyberpunku” może wystąpić jedna z największych gwiazd muzycznego show-biznesu Lady Gaga.

CZYTAJ TAKŻE: Twórcy gier wideo polują na celebrytów

Premiera może mieć miejsce podczas targów branżowych E3, które odbędą się 11–13 czerwca w Los Angeles. CD Projekt oficjalnie nie podaje terminu.

Skonsolidowane przychody spółki w całym 2018 r. wyniosły 362,9 mln zl (spadły o 21,7 proc. wobec przychodów z 2017 r.). O blisko 30 proc. wzrosły skonsolidowane koszty własne, które sięgnęły 106,2 mln zł. Zysk netto grupy obniżył się o 45,4 proc. do 109,3 mln zł w 2018 r.

W ciągu roku kurs spółki wzrósł o 30 proc. i wynosi obecnie 191 zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pierwsza przeglądarka internetowa specjalnie dla graczy

Opera GX to nowa przeglądarka internetowa, która pozwala graczom kontrolować pracę procesora i użycie ...

Polski rząd nie uderzy w gigantów gier wideo

Producenci sprzedający losowe nagrody w swoich tytułach nie łamią ustawy hazardowej – uważa resort ...

Sociale stawiają na wideo

Także w mediach społecznościowych widać zdecydowaną modę na treści wideo wypierające stopniowo wiadomości tekstowe. ...

Krajowa platforma Shoper ma dużego inwestora

Platforma dla sklepów internetowych pozyskała kapitał z funduszu zarządzanego przez Value4Capital. Właścicielem marki Shoper ...

FIFA 20 bez Juventusu Turyn. Konkurencja przejęła Starą Damę

Sukces Konami – Juve będzie tylko w eFootballPES. W FIFA zagramy tymi samymi zawodnikami, ...

Facebook umocnił się na rynku wideo

Już ponad 400 mln osób miesięcznie korzysta z usługi VoD na najpopularniejszym serwisie społecznościowym. ...