CD Projekt zaszokował wynikami, kurs szaleje

Przychody i zyski za drugi kwartał były zdecydowanie lepsze niż spodziewał się rynek. Motorem wzrostu nadal jest kultowa seria o Wiedźminie. W południe kurs rósł o 3 proc., co dawało firmie 24,7 mld zł kapitalizacji.

Publikacja: 29.08.2019 21:05

Wiedźmin dalej ciągnie CD Projekt, choć wszyscy czekają już na Cyberpunka

Wiedźmin dalej ciągnie CD Projekt, choć wszyscy czekają już na Cyberpunka

Foto: mat. pras.

W pierwszej połowie 2019 r. grupa wypracowała ponad 214 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 168,4 mln zł oraz 52 mln zł. W samym II kwartale zysk netto wzrósł rok do roku o prawie 15 proc. do 33,9 mln zł i był o ponad 80 proc. wyższy od oczekiwań analityków.

CZYTAJ TAKŻE: Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu, podkreśla, że największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż „Wiedźmina 3”. W sumie spółka sprzedała już ponad 40 mln egzemplarzy całej serii. – To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – wskazał wiceprezes.

Wydatki CD Projektu na produkcję gier i nowych technologii w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. Stan gotówki i lokat na koniec czerwca wyniósł 530 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt jest już o połowę więcej wart niż KGHM czy PGE

Adam Kiciński, prezes CD Projektu podkreśla, że od strony marketingowej pierwsze półrocze spółka spędziła na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowała składy pudełek z grą, ogłosiła datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiła preordery.

– Na samych targach pokazywaliśmy fragment „Cyberpunka”, który cieszył się ogromnym powodzeniem i przywiózł z tegorocznego E3 85 nagród i wyróżnień – mówi Kiciński.

W marcu zapowiedziany został „Gwint” – wiedźmińska gra karciana w wersji na smartfony. Jeszcze tej jesieni gra będzie dostępna na iPhone’ach, a w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android. W sierpniu ogłoszona została także data premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się 15 października tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt wchodzi w najnowszy projekt Google’a

Pierwsza połowa roku była również bardzo intensywna dla GOG-a. Zaprezentowana została aplikacja GOG GALAXY 2.0, która ma umożliwić graczom połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier, osiągnięć oraz komunikację ze znajomymi, niezależnie od platform na których grają. Obecnie prowadzone są zamknięte beta testy aplikacji.

Na świetne entuzjastycznie zareagowali inwestorzy. Około godz. 12 za akcję trzeba zapłacić rekordowe 256 zł, po wzroście o ponad 3 proc. W efekcie kapitalizacja spółki wynosi 24,7 mld zł. Daje jej to ósmą pozycję pod względem wartości rynkowej w zestawieniu krajowych firm notowanych na GPW (i siódmą w WIG20).

Tymczasem na horyzoncie jest największa premiera w dotychczasowej historii CD Projektu, czyli „Cyberpunk 2077”. Trafi na rynek 16 kwietnia 2020 r.

CZYTAJ TAKŻE: Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z przedsprzedaży. Ilościowo preorderów jest zdecydowanie więcej  niż w tym samym okresie w przypadku „Wiedźmina 3”. Ale przestrzegałbym przed tym, żeby z przedsprzedaży wyciągać twarde wnioski i robić kalkulacje w Excelu, bo to dopiero początek  – mówił podczas dzisiejszej konferencji Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Nie krył, że według spółki nowa gra zapowiada się na wielki hit. Na  targach E3  zdobyła 85 nagród i wyróżnień.

Tymczasem już niedługo na rynek trafi  „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się 15 października. – Ta gra na „Switchu” wygląda fenomenalnie – mówił dziś Kiciński.

W pierwszej połowie 2019 r. grupa wypracowała ponad 214 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 168,4 mln zł oraz 52 mln zł. W samym II kwartale zysk netto wzrósł rok do roku o prawie 15 proc. do 33,9 mln zł i był o ponad 80 proc. wyższy od oczekiwań analityków.

CZYTAJ TAKŻE: Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt