Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

AFP

Zaczęły się największe w Europie targi branżowe Gamescom. Polskie studia bez kompleksów konkurują tam z globalnymi gigantami. W sieci pojawiło się już wiele zapowiedzi, zwiastunów i prezentacji.

Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem targów nowymi informacjami podzielił się największy polski twórca gier: CD Projekt. Zapowiedział „Cyberpunka” na Google Stadia (platforma umożliwiająca rozgrywkę na szerokiej gamie urządzeń) i ujawnił datę premiery trzeciej części „Wiedźmina” na Nintendo Switch – ukaże się ona w dystrybucji cyfrowej oraz pudełkowej 15 października. Osoby odwiedzające tegoroczny Gamescom będą mogły same sprawdzić nową wersję tytułu. Jest on obecnie dostępny w przedsprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko Keanu Reeves w polskim Cyberpunku. Aktorzy idą do gier

Z kolei „Cyberpunk 2077” ukaże się 16 kwietnia 2020 r. na PC, Xbox One i PlayStation 4. Premiera wersji na Google Stadia odbędzie się również w 2020 r. – ale szczegóły na temat tego wydania zostaną podane później.

„Cyberpunk” jest największą grą w historii CD Projektu. W trakcie targów, 23 sierpnia, odbędą się pierwsze kwalifikacje oficjalnego konkursu związanego z tą grą. Zwycięstwo w kwalifikacjach gwarantuje udział w finale, w którym łączna pula nagród wynosi 30 tys. dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

Do Kolonii pojechało też CI Games, które pokazuje tam czwartą część „Snipera” oraz dwa tytuły z wydawnictwa spod szyldu United Label: „Röki” i „Eldest Souls”. Warto odnotować informację, która napłynęła na rynek w poniedziałek wieczorem: „Röki” będzie promowane przez Nintendo. Świadczy o tym fakt, że gra znalazła się wśród zapowiedzi produkcji na konsolę Switch.

– Cieszę się bardzo, że jeszcze przed premierą pierwszej gry z portfolio United Label zostaliśmy docenieni przez Nintendo. „Röki”, tworzone przez angielskie studio Polygon Treehouse, trafiło do grupy najważniejszych gier indie (gry niezależne – red.) na nadchodzący sezon jesień–zima. Nie oznacza to jeszcze sukcesu samej gry, ale jest jego istotnym wsparciem – mówi Marek Tymiński, szef CI Games.

CZYTAJ TAKŻE: USA znów największym rynkiem. Chiny w tyle

Jak podkreśla Hanna Marszałkowska, reprezentująca Game Industry Conference, w tym roku Polska bije wszystkie rekordy w ramach stoiska narodowego, organizowanego przez GIC oraz długą listę partnerów. Całość stoiska zamyka się w 320 m kw., z czego dużą nowością jest 100 m kw. w tzw. strefie entertainment. Na stoisku jest 34 wystawców – począwszy od najmniejszych podmiotów, które skorzystały z programu stypendialnego, aż po dużych wydawców, którzy sami pokrywają swoje koszty. Eksperci spodziewają się, że co najmniej drugie tyle firm skorzysta z przygotowanej dla nich strefy spotkań biznesowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chiński Alibaba idzie po 20 mld dol. W obawie przed Trumpem

Największa chińska platforma sprzedaży detalicznej, Alibaba Group Holdings, planuje przeprowadzić w drugiej połowie roku ...

Koniec Google+. Mało czasu na pobranie danych

Rusza wygaszanie platformy społecznościowej Google’a. Serwis działający od 2011 r. zostanie oficjalnie zamknięty już ...

AI załatwi codzienne sprawy

Asystenci głosowi to wierzchołek góry lodowej, jaką są możliwości sztucznej inteligencji. Rewolucja nadchodzi. Rozwój ...

Polacy chcą grać na emocjach w internecie

AdEmotion chce dzięki systemowi rozpoznawania emocji użytkowników sieci zwiększać e-handel. Projekt znalazł już uznanie ...

Vaio reaktywacja. To nie pierwsza marka powracająca z zaświatów

Popularna niegdyś marka notebooków japońskiego koncernu wraca na europejski rynek. Takich prób „ożywiania trupa” ...

Kto naprawdę finansuje kampanię przeciwko art. 13 dyrektywy?

Przed najbliższym głosowaniem Parlamentu Europejskiego nad dyrektywą w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku ...