Datę premiery polskiego Cyberpunka 2077 podał Keanu Reeves

Youtube

We wtorek w Los Angeles rozpoczynają się najważniejsze dla branży targi – E3. Ale już teraz firmy odsłaniają karty. CD Projekt ogłosił tam datę premiery kolejnej po Wiedźminie megaprodukcji – Cyberpunk 2077 pojawi się 16 kwietnia 2020 r.

Tę wyczekiwaną przez graczy datę podał podczas wielkiej konferencji Microsoftu aktor Keanu Reeves. Aktor znany z takich filmów jak Matrix czy John Wick wystąpił też w trailerze gry (trailer poniżej).

CZYTAJ TAKŻE: Cyberpunk podbił kurs akcji CD Projektu

Poza spojrzeniem na fabułę zwiastun ujawnia postać Johnnego Silverhanda. Wyglądu, a w anglojęzycznej wersji gry także głosu, użyczy Keanu Reeves. Aktor zaangażowany jest również w sesje tzw. motion-capture.

Keanu Reeves ujawnił datę premiery Cyberpunka 2077 na wielkiej konferencji Microsoftu
Bloomberg

Gra ma się ukazać jednocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Już teraz można zamówić grę – w edycji standardowej lub kolekcjonerskiej. W skład w tej ostatniej wchodzi m.in. 25-centymetrowa figura przedstawiającą główną postać gry.

CZYTAJ TAKŻE: Nad Cyberpunkiem pracuje 400 osób. Czy przebije Wiedźmina?

Wersja PC gry kosztować ma 199 zł. Wersja konsolowa w przedsprzedaży dostępna jest tylko w wersji cyfrowej za 270 zł. Choć do premiery prawie rok, Cyberpunk już jest na pierwszym miejscu sprzedaży na Steamie.

Oczy zwrócone na dwie polskie firmy

Fani gier na trzydniowe targi w Los Angeles czekają z zapartym tchem już od dłuższego czasu. Nic dziwnego, bo w tym roku targi zapowiadają się nad wyraz ciekawie. Atmosferę mocno podgrzali krajowi giganci, czyli CD Projekt i Techland.

– E3 2019 będą największymi targami w historii CD Projektu. Chcemy, żeby nasza obecność w Los Angeles była jeszcze bardziej widoczna niż rok temu – mówi Karolina Gnaś, dyrektor ds. relacji inwestorskich CD Projektu. Zapewnia, że Cyberpunk ma on jeszcze większy potencjał niż dotychczasowy flagowy tytuł CD Projektu – „Wiedźmin”.

CZYTAJ TAKŻE: Targi gier E3: nowy Xbox i zapowiedzi przebojów

– Przedstawiciele biznesu oraz mediów będą przez cały okres trwania targów uczestniczyć w zamkniętych prezentacjach na terenie West Exhibit Hall. „Cyberpunk 2077” będzie ponadto po raz pierwszy prezentowany również w przestrzeni publicznej targów, na terenie South Exhibit Hall – informuje Gnaś. Dodaje, że studio, wspólnie z amerykańskim partnerem firmą Warner Bros. Home Entertainment, poprowadzi na dedykowanym stoisku prezentacje dla wszystkich gości odwiedzających targi.

W oczekiwaniu na targi uczestnicy mogą pograć np. w Apex Legends
Bloomberg

Drugim kluczowym producentem gier w Polsce jest Techland. Z targami również wiąże duże nadzieje. – To jedno z najważniejszych wydarzeń w branży gamingowej i świetny moment, by ujawnić więcej szczegółów na temat naszej najnowszej gry: „Dying Light 2”. Za nami konferencja Microsoftu, do udziału w której zapraszane są tylko największe studia, tworzące najbardziej popularne hity – komentuje Paweł Marchewka, prezes i założyciel Techlandu.

CZYTAJ TAKŻE: Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

Dodaje, że studio zaprezentowało tam najnowszy zwiastun „Dying Light 2”, przedstawiający światu nowego bohatera. Jego oczami gracze poznawać będą ogromne, postapokaliptyczne miasto 15 lat po wybuchu epidemii.

Zwiastun zaprezentowany na konferencji Xbox E3 2019 Briefing daje obszerny wgląd w fabułę, która  osadzona jest piętnaście lat po wydarzeniach z pierwszej części „Dying Light”. Tym razem ludzkość pogrążona jest w brutalnej walce o przetrwanie, a zarażeni czają się w ciemnych budynkach i piwnicach w oczekiwaniu na zmrok, z którego nadejściem ulice znów należą do nich. Wraz z nowym zwiastunem „Dying Light 2” ujawniono między innymi to, że za ścieżkę dźwiękową gry odpowiada uznany kompozytor Olivier Deriviere. „Dying Light 2” trafi na PC, konsole z rodziny Xbox One i PlayStation 4 wiosną 2020 r.

– Będziemy także obecni na scenie podczas konferencji Square Enix – naszego partnera, z którym planujemy wspólnie pracować przy dystrybucji „Dying Light 2” na terenie obu Ameryk – mówi szef Techlandu. Dodaje, że w tym roku zainteresowanie „Dying Light 2” jest tak duże, że studio musiało dwukrotnie zwiększyć salę do prezentacji.

Snajper w syberyjskiej głuszy

Do Los Angeles pojechało też CI Games, które przygotowało pokaz kolejnej części „Sniper: Ghost Warrior”. Kilka dni temu zaprezentowało premierowy zwiastun. Wprowadza on graczy w klimat surowej syberyjskiej głuszy, z którą będą musieli się zmagać, wykonując misje snajperskie. Tytuł zostanie wydany w 2019 r. na platformach PS4, Xbox One i PC.

CZYTAJ TAKŻE: Żona porwana przez pterodaktyla, czyli boom na gry

CI Games pokaże w Los Angeles również dwa projekty realizowane w ramach sekcji wydawnicznej – „Roki” oraz „Eldest Souls”.

W tym roku własnego stanowiska na E3 nie będzie mieć 11 bit studios, ale jego pracownicy wybierają się za ocean, żeby budować relacje z parterami biznesowymi i szukać nowych projektów do wydawnictwa.

Targi E3 rozpoczynają się oficjalnie we wtorek 11 czerwca, ale już w weekend Los Angeles pełne było poświęconych im pokazów z bohaterami gier w roli głównej
Bloomberg

– Nie wybieramy się w tym roku na targi E3 ze względu na ogrom innych obowiązków, m.in. związanych z trwającą właśnie ofertą publiczną. Jednak nasza obecność będzie tam bardziej widoczna niż zwykle – mówi z kolei Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. Dodaje, że na targach w trakcie organizowanego przez portal UploadVR showcase’u gier VR, premierę będzie miał trailer zapowiadający nową produkcję studia: samodzielny dodatek do „The Wizards!”.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

Z kolei Kacper Kwiatkowski, współzałożyciel Vile Monarch, podkreśla, że dla mniejszych studiów pokazywanie swoich gier na E3 to nie zawsze dobry pomysł, ponieważ uwaga mediów i odbiorców i tak skupiona jest na gigantach i ich zapowiedziach.

– Aczkolwiek nasz partner, amerykański Devolver Digital, ma na to kreatywny sposób: już od kilku lat organizuje własne „mini-E3” z grillem i piwem na… parkingu właściwego E3. Natomiast nie planujemy pokazywania tam „Weedcraft Inc”, ponieważ gra wymaga więcej czasu i uwagi gracza, niż może on wygospodarować w tego rodzaju okolicznościach – mówi Kwiatkowski.

Dwubiegunowy rynek

Wartość światowego rynku gier firma Newzoo szacuje na około 135 mld dolarów. Największa część tego tortu przypada na dwa kraje: Chiny i USA. W tym pierwszym polskie studia dopiero się rozpędzają (co nie jest łatwe ze względu na tamtejszą cenzurę), natomiast w Stanach Zjednoczonych osiągają już gros przychodów.

CZYTAJ TAKŻE: Kłopoty Huawei uderzyły mocno w polskich producentów gier

Przykładem jest Bloober Team, który również jest obecny w Los Angeles na targach. Ma stoisko na wystawie biznesowej. Studio jest tuż po premierze „Layers of Fear 2” , która na Steamie zebrała niemal 400 ocen, z czego 65 proc. pozytywnych. Z kolei na portalu Metacritic średnia ocena, bazująca na 36 recenzjach, wynosi 72 pkt (na 100 możliwych). To właśnie na tej grze, jak również na produkcji, nad którą Bloober pracuje z amerykańską wytwórnią Lionsgate, firma będzie się koncentrować na E3, rozmawiając z potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Targi potrwają do 13 czerwca. Towarzyszy im szereg konferencji i imprez branżowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy ubrani online

Online kupuje już 11 mln Polaków w wieku do 64 lat, ale w tej ...

CreativeForge Games ma problem. Pracownicy uciekają

Studio CreativeForge Games straciło sporą część załogi. Notowania na giełdzie załamały się. W środę ...

Ośmiolatek stał się najlepiej zarabiającym youtuberem świata

Ośmioletni Amerykanin prowadzący kanał recenzujący zabawki, Ryan ToysReview, okazał się najlepiej zarabiającym youtuberem. W ...

Bukmacherski STS idzie w e-sport

Już nie piłka nożna kusi bukmacherów. STS będzie wspierać dywizję „CS:GO”, a więc zespół ...

Cyfrowi giganci i naukowcy z MIT idą na wojnę z fałszywymi filmami

Facebook i jego partnerzy, m.in. Microsoft, chcą opracować technologię, która bez problemu wykryje fałszywe, ...

Śledczy na tropie polskiego grafenu

W grafenowej spółce Nano Carbon ruszył konkurs na nowego prezesa. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warszawska ...