Koronawirus uderzył w gry

Bloomberg

O problemach spowodowanych epidemią koronawirusa poinformowało już kilka podmiotów związanych z branżą gier.

Na oficjalnej stronie Nintendo zamieszczono oświadczenie, w którym firma przeprasza za spodziewane opóźnienia na rynku japońskim. Powód opóźnienia? Sprzęt grupy Nintendo jest w dużej mierze produkowany w Chinach, czyli w kraju, będącym epicentrum wybuchu epidemii koronawirusa.

CZYTAJ TAKŻE: Na koronawirusie żerują już oszuści. Giganci łączą siły

Nintendo nie jest jedynym przedstawicielem branży IT, który ma kłopoty przez koronawirusa. Jak informują media, swój flagowy sklep w Chinach tymczasowo zamknął Samsung, na podobne kroki zdecydowało się również Apple. Z kolei Blizzard zawiesił rozgrywki e-sportowe w ramach Overwatch League – jak tłumaczy – w obawie o zdrowie graczy i kibiców.

Koronawirus ma również wpływ na to, jakie gry ukazują się w ostatnim czasie na rynku. Sklep Epic Games z zestawu trzech produkcji, które mają być bezpłatne rozdawane usunął tytuł „Pandemic”. Ma być dystrybuowany w późniejszym terminie. Podobno Epic Games uznał, że to nie najlepszy czas na wypuszczanie tej gry na rynek. Innymi słowy, chce uniknąć ewentualnych oskarżeń o żerowanie na tragedii chorych na koronawirusa. A widać, że epidemia ma niebagatelne przełożenie na popularność gier o tej tematyce, o czym świadczy powodzenie „Plague”. Osiem lat po premierze ten tytuł właśnie stał się najchętniej pobieraną grą w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: „Plaga” rozprzestrzenia się szybciej niż chiński koronawirus

O tym jak tematyka gier komputerowych przeplatać się może z rzeczywistością przekonało się m.in. gliwickie studio The Farm 51. Wydawca jego gry – Bandai Namco – zdecydował o przełożeniu premiery „Get Even”, ponieważ doszedł do wniosku, że jej treść jest zbyt kontrowersyjna w kontekście zamachu terrorystycznego do którego doszło w tym czasie w Manchesterze.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zoom przeżywa boom. Światowe szaleństwo wideokonferencji

Aplikacje do organizowania wideokonferencji mają swoje trzy minuty. Zwłaszcza notowany na Nasdaq Zoom. Jeszcze ...

Apple pokazało nowe gadżety. Jest iPhone 11

Apple Special to od lat najważniejsza impreza dla fanów urządzeń spod loga nadgryzionego jabłka. ...

Szturm na e-sklepy. Nawet luksus jest już w sieci

Kilkukrotny wzrost obrotów, nawet kilkutygodniowe terminy oczekiwania to realia zakupów online ostatnich miesięcy. Branża ...

Kierowcy będą mogli grać w Teslach. Za pomocą kierownicy i pedałów

Studio Bethesda zapowiedziało współpracę z producentem elektrycznych aut. Jego gry trafią na pokłady samochodów. ...

Samsung sprzedaje telewizor-kameleon

Dzięki trybowi Ambient można dopasować nowy telewizor Qled Q90 do wnętrza domu, czy mieszkania ...

Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

50 mld zł – tyle, według raportu Interaktywnie.com, wydamy na zakupy online w 2019 ...