Na koronawirusie żerują już oszuści. Giganci łączą siły

Na ulicach Seulu prawie nie spotyka się już przechodniów bez masek.
Bloomberg

Zbierający śmiertelne żniwo wirus z Wuhan stał się wodą na młyn dla wszelkiej maści oszustów i internetowych trolli. W sieci pojawiła się cała masa fałszywych informacji o zagrożeniu, czy „cudownych” lekach. Facebook, Google i Twitter zapowiedziały, że będą walczyć z dezinformacjami.

W świecie online rozprzestrzeniający się wirus jest tematem numer 1. Żyją nim media społecznościowe, ale i za ich pośrednictwem pojawia się wiele fake newsów. Facebook zadeklarował, że będzie usuwać fałszywe posty. Podobny los mają spotkać treści z teoriami spiskowymi, na które uwagę zwróciły światowe organizacje oraz lokalne instytucje ds. zdrowia.

CZYTAJ TAKŻE: Roboty i AI walczą z koronawirusem

Takie fałszywe komunikaty, jak przyznał Kang-Xing Jin, odpowiedzialny za sektor zdrowia w Facebooku, mogą okazać się bowiem niebezpieczne dla osób, które w nie uwierzą. Gigant ma szczególnie zwracać uwagę na treści dotyczące leków i metod zapobiegania zarażeniu, a także tym „które powodują zamieszanie w zakresie dostępnych zasobów zdrowotnych”. Monitoring ma objąć również Instagrama. Kang-Xing Jin podał, że serwis społecznościowe Facebooka nadadzą priorytet oficjalnym źródłom informacji. Wybrane organizacje będą miały w efekcie możliwość wyświetlania bezpłatnych reklam, które mają pomóc w edukowaniu ludzi na temat wirusa.

CZYTAJ TAKŻE: Postępy epidemii koronawirusa można śledzić online

Podobne działania podejmują Twitter i Google. Ta ostatnia firma ogłosiła, że kiedy internauci będą wyszukiwać informacji o koronawirusie, wyświetli im się specjalne powiadomienie z aktualizacjami od WHO. Należący do Google serwis YouTube ma z kolei promować filmy o wirusie z Wuhan z wiarygodnych źródeł. Natomiast Twitter ma zachęcać użytkowników, szukających informacji o koronawirusie, do odwiedzania oficjalnych kanałów dotyczących choroby.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kopaczy kryptowalut wyganiają ceny energii

Przez ostatnie kilkanaście miesięcy rosnące ceny energii dobiły kopalnie kryptowalut w Polsce. Nieuniknione podwyżki ...

Billboard „zobaczy” pojazd i puści odpowiednią reklamę

Technologia polskiego startupu, rodem z filmów s.f., pomogła kanałowi Fox w promocji serialu „Chicago ...

Rusza sklep internetowy Lidla

Lidl, drugi co do wielkości sprzedawca detaliczny, rozpoczyna sprzedaż online. Tego się można było ...

Huawei przytapiany przez Waszyngton. Czy konkurenci zyskali?

Ericsson i Nokia mają za sobą dobry kwartał. Szwedzi umocnili się w Chinach. Amerykańskie ...

Kto ogląda Netfliksa? Zaskakujące dane

Najpopularniejszy serwis streamingowy ujawnił informacje o wynikach osiąganych w poszczególnych regionach świata. W ostatnim ...

Robert Lewandowski w kreskówce i grze wideo

Studio Mousetrap Games stworzy grę z najlepszym polskim piłkarzem. Potencjalny hit ma być wzorowany ...