Pracownicy CD Projekt: „Cyberpunk” jak jazda pociągiem bez torów

Niekontrolowana ambicja, złe planowanie i niedociągnięcia techniczne – to tylko niektóre z powodów potężnej wpadki twórców „Cyberpunk 2077”.

Publikacja: 18.01.2021 08:19

Pracownicy CD Projekt: „Cyberpunk” jak jazda pociągiem bez torów

Foto: mat. pras.

Bloomberg przeprowadził rozmowy z ponad 20 obecnymi i byłymi pracownikami warszawskiego studia, z których większość prosiła o zachowanie anonimowości. Rysujący się obraz tego, jak powstawała najbardziej oczekiwana gra 2020 r., pozostawia nienajlepsze wrażenie. Pracownicy, omawiając tworzenie hitowego tytułu, wskazują, że CD Projekt zbyt mocno skupił się na marketingu kosztem rozwoju produktu, czemu towarzyszył nierealistyczny harmonogram (zmuszający do pracy w nadgodzinach). W efekcie, zamiast świętować udaną premierę, CD Projekt w br. będzie naprawiać „Cyberpunka 2077”. „To będzie trudna batalia. W przeciwieństwie do konkurentów, jak Electronic Arts, czy Ubisoft, CD Projekt wydaje tylko jedną dużą grę co kilka lat, więc firma liczyła, że będzie ona wielkim hitem” – pisze Bloomberg.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?