Reklama

Polska gra „Outriders” bestsellerem. Serwery nie wytrzymały

Tuż po premierze w tym samym momencie w grę polskiego studia grało ponad sto tysięcy osób.

Publikacja: 02.04.2021 12:41

Polska gra „Outriders” bestsellerem. Serwery nie wytrzymały

Foto: Bloomberg

Autorem „Outriders” jest polska firma People Can Fly, a wydawcą japońska grupa Square Enix. Gra trafiła na rynek wczoraj wieczorem i wzbudziła bardzo duże zainteresowanie. Utrzymuje się na wiodącym miejscu listy bestsellerów na portalu Steam.

Tuż po czwartkowej premierze, w szczytowym momencie, w grę polskiego studia grało niemal 112 tys. osób (obecnie – według statystyk Steama – około 60 tys.), co jest bardzo dobrym wynikiem.

CZYTAJ TAKŻE: Debiutuje polska gra, która chce zastąpić Cyberpunka

Tuż po starcie gry okazało się, że są problemy z połączeniem (m.in. przeciążone serwery), co poskutkowało obniżeniem ocen na Steamie do zaledwie około 50 proc. i poziomu „mieszanego”. W kolejnych godzinach noty jednak systematycznie szły w górę. W piątek około godz. 12 gra polskiego studia ma ponad 61 proc. pozytywnych opinii.

„Outriders”  jest połączeniem strzelanki i gry RPG. Tytuł ukazał się na komputery PC, oraz na PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One, a na platformach Microsoftu dostępny jest w ramach abonamentu Xbox Game Pass.

Reklama
Reklama

–  Produkcja „Outriders” trwała ponad pięć lat, a nasze studio urosło w tym czasie z 40 do ponad 300 osób. Zespół pracujący nad grą był jeszcze większy – trzeba uwzględnić naszych podwykonawców, team po stronie wydawcy itd.  Gdy w 2015 opuściliśmy Epic Games i ponownie staliśmy się niezależni, wiedzieliśmy, że chcemy jak najszybciej zrealizować własny projekt. Wiedzieliśmy też, że chcemy zrobić shooter’a bo takie jest DNA studia – tak o grze kilka dni przed premierą na łamach „Rzeczpospolitej” opowiadał Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt ogłasza nową strategię i przejmuje kanadyjską firmę

Pod koniec lutego PCF zdecydowało się na nietypowy ruch: wypuściło darmowe demo, dzięki któremu gracze mogli mieć przedsmak tego, jaka będzie nowa gra. Z kolei studio dostało od nich dużo zwrotnych informacji, dzięki którym mogło ulepszyć swój tytuł. W ciągu zaledwie tygodnia demo zostało pobrane dwa miliony razy.

Gry & e-Sport
The Game Awards 2025 przyznane. Zwycięska gra bije rekordy popularności
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Gry & e-Sport
Rewolucja w grach: AI tworzy postacie, które myślą jak ludzie
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama