Polska gra „Outriders” bestsellerem. Serwery nie wytrzymały

Bloomberg

Tuż po premierze w tym samym momencie w grę polskiego studia grało ponad sto tysięcy osób.

Autorem „Outriders” jest polska firma People Can Fly, a wydawcą japońska grupa Square Enix. Gra trafiła na rynek wczoraj wieczorem i wzbudziła bardzo duże zainteresowanie. Utrzymuje się na wiodącym miejscu listy bestsellerów na portalu Steam.

Tuż po czwartkowej premierze, w szczytowym momencie, w grę polskiego studia grało niemal 112 tys. osób (obecnie – według statystyk Steama – około 60 tys.), co jest bardzo dobrym wynikiem.

CZYTAJ TAKŻE: Debiutuje polska gra, która chce zastąpić Cyberpunka

Tuż po starcie gry okazało się, że są problemy z połączeniem (m.in. przeciążone serwery), co poskutkowało obniżeniem ocen na Steamie do zaledwie około 50 proc. i poziomu „mieszanego”. W kolejnych godzinach noty jednak systematycznie szły w górę. W piątek około godz. 12 gra polskiego studia ma ponad 61 proc. pozytywnych opinii.

„Outriders”  jest połączeniem strzelanki i gry RPG. Tytuł ukazał się na komputery PC, oraz na PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One, a na platformach Microsoftu dostępny jest w ramach abonamentu Xbox Game Pass.

–  Produkcja „Outriders” trwała ponad pięć lat, a nasze studio urosło w tym czasie z 40 do ponad 300 osób. Zespół pracujący nad grą był jeszcze większy – trzeba uwzględnić naszych podwykonawców, team po stronie wydawcy itd.  Gdy w 2015 opuściliśmy Epic Games i ponownie staliśmy się niezależni, wiedzieliśmy, że chcemy jak najszybciej zrealizować własny projekt. Wiedzieliśmy też, że chcemy zrobić shooter’a bo takie jest DNA studia – tak o grze kilka dni przed premierą na łamach „Rzeczpospolitej” opowiadał Sebastian Wojciechowski, prezes People Can Fly.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt ogłasza nową strategię i przejmuje kanadyjską firmę

Pod koniec lutego PCF zdecydowało się na nietypowy ruch: wypuściło darmowe demo, dzięki któremu gracze mogli mieć przedsmak tego, jaka będzie nowa gra. Z kolei studio dostało od nich dużo zwrotnych informacji, dzięki którym mogło ulepszyć swój tytuł. W ciągu zaledwie tygodnia demo zostało pobrane dwa miliony razy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Snap nie dał się Facebookowi. Aplikacja odzyskuje siły

Snap (dawniej Snapchat) miał był łatwo zjedzony przez należącego do Facebooka Instagrama, a jednak ...

Przełom w bateriach. Przyszłością… słona woda

Projekt nowych baterii opiera się na siarczanie sodu, czyli słonej wodzie oraz plastiku utworzonym ...

Apple wykańcza szwajcarski biznes

Tradycyjne zegarki zaczynają przegrywać rywalizację ze smartwatchami. Inteligentne gadżety od firm technologicznych uderzyły w ...

E-usługi. Nowe technologie w szybkim tempie zmieniają nasze życie

Pandemia to nie tylko kryzys gospodarczy, ale i wymuszona zmiana wielu zachowań, począwszy od ...

W Polsce siadła sprzedaż komputerów. Zaskakujący hit

Pandemia i konieczność przejścia przez wiele osób na zdalną pracę oraz naukę tylko na ...

Airbnb po strzelaninie kończy z „party houses”

Airbnb zakazuje wynajmowania domów i apartamentów w celu urządzania imprez po strzelaninie na imprezie ...