Reklama
Rozwiń
Reklama

Bezpieczeństwo danych leży w naszych rękach

Internet rzeczy i big data kuszą cyberprzestępców. Jak się uchronić?

Publikacja: 11.09.2016 13:11

Bezpieczeństwo danych leży w naszych rękach

Foto: Bloomberg

Na przeszło 500 mld dolarów rocznie szacowane są globalne straty z tytułu cyberprzestępczości. Nowe zagrożenia związane z przetwarzaniem big data jeszcze zwiększają skalę problemu. W cyfrowym świecie zostawiamy znacznie więcej śladów, niż jesteśmy tego świadomi.

– Trudno wyobrazić sobie bardziej wrażliwe dane osobiste niż stan naszego zdrowia, majątku czy też to jak i gdzie spędzamy czas – mówi Michał Kurek, dyrektor w dziale zarządzania ryzykiem informatycznym w EY. Dodaje, że informacji tych będziemy zostawiali jeszcze więcej, w ślad za masowym podłączaniem do internetu przedmiotów codziennego użytku – czyli internetem rzeczy, który dziś rozwija się równie dynamicznie jak big data.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Koniec z centrami danych na Ziemi? Google chce umieścić AI w kosmosie
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
IT
Huragan Melissa uderzył, polski internet szaleje. Uwięziony znany polski aktor
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
IT
Grokipedia wystartowała. Elon Musk rzuca wyzwanie Wikipedii
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama