Cyberataki: najbardziej boimy się wycieku i utraty danych

W 2018 roku aż 93 proc. amerykańskich firm zetknęło się z incydentem zakwalifikowanym jako atak cybernetyczny. Średni szacowany koszt następstw skutecznego ataku wyniósł 1,1 mln dol.

Publikacja: 22.01.2019 23:00

Cyberataki: najbardziej boimy się wycieku i utraty danych

Foto: Adobe Stock

Informacje przytoczono na podstawie raportu z badań przeprowadzonych przez Radware – dostawcę rozwiązań w zakresie równoważenia obciążeń i cyberbezpieczeństwa dla centrów przetwarzania danych.

Wśród organizacji, które doświadczyły skutecznych ataków cybernetycznych, 54 proc. deklaruje, że największe straty poniosło wskutek utraty sprawności operacyjnej w zakresie świadczenia usług. Na drugim miejscu (43 proc.) znalazły się konsekwencje związane ze spadkiem zaufania klientów do marki bądź organizacji. Według przeprowadzonych badań, celem ataków w blisko połowie ankietowanych organizacji było zakłócenie ciągłości świadczonych usług, natomiast w 37 proc. przypadkach – kradzież danych. Tylko 7 proc. organizacji nie zostało dotkniętych w ostatnim roku żadną próbą ataku sieciowego, a aż 21 proc. było atakowanych każdego dnia (wzrost o 8 proc. w stosunku do roku 2017). Skutki ataków z reguły są dotkliwe. Ankieta pokazuje, że 78 proc. zaatakowanych przedsiębiorstw musiało czasowo zaprzestać świadczenia usług lub świadczyć je w ograniczonym zakresie (to o 10 proc. niż rok wcześniej).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10