Informacje przytoczono na podstawie raportu z badań przeprowadzonych przez Radware – dostawcę rozwiązań w zakresie równoważenia obciążeń i cyberbezpieczeństwa dla centrów przetwarzania danych.
Wśród organizacji, które doświadczyły skutecznych ataków cybernetycznych, 54 proc. deklaruje, że największe straty poniosło wskutek utraty sprawności operacyjnej w zakresie świadczenia usług. Na drugim miejscu (43 proc.) znalazły się konsekwencje związane ze spadkiem zaufania klientów do marki bądź organizacji. Według przeprowadzonych badań, celem ataków w blisko połowie ankietowanych organizacji było zakłócenie ciągłości świadczonych usług, natomiast w 37 proc. przypadkach – kradzież danych. Tylko 7 proc. organizacji nie zostało dotkniętych w ostatnim roku żadną próbą ataku sieciowego, a aż 21 proc. było atakowanych każdego dnia (wzrost o 8 proc. w stosunku do roku 2017). Skutki ataków z reguły są dotkliwe. Ankieta pokazuje, że 78 proc. zaatakowanych przedsiębiorstw musiało czasowo zaprzestać świadczenia usług lub świadczyć je w ograniczonym zakresie (to o 10 proc. niż rok wcześniej).
Wśród obaw związanych z konsekwencjami ataku 35 proc. przedsiębiorstw na pierwszym miejscu wymienia wyciek i stratę danych, na drugim obawy związane z przerwą w świadczeniu usług. 34% badanych zapytanych o obawy związane z bezpieczeństwem sieciowym w 2019 r. na pierwszym miejscu wskazało problemy związane z lukami w aplikacjach.
CZYTAJ TAKŻE: W sieci ujawniono wyciek kont e-mail i haseł do nich na niespotykaną skalę