Asseco zabiera głos. Pracuje nad nową usługą bankową

Asseco

Rzeszowska spółka finiszuje z pracami nad produktem, który umożliwia obsługę głosową bankowości internetowej, a w przyszłości może być zastosowany do obsługi inwestycji giełdowych czy rezerwacji wizyt u lekarza.

Popularność usług głosowych będzie rosła. Według szacunków i prognoz obecnie 20 proc. informacji wyszukiwanych w Google za pomocą urządzeń mobilnych odbywa się już głosowo, a do 2020 roku ich udział powinien wzrosnąć do 50 proc. Zmiany będą zachodziły też w bankowości.

Rzeszowskie Asseco ogłosiło, że pracuje nad – Asseco Voice Banking, czyli produktem umożliwiającym obsługę głosową bankowości internetowej. Nad rozwiązaniem pracuje zespół wyłoniony z zeszłorocznego hackathonu i obecnie współpracujący z Asseco w ramach Asseco Innovation Hub.

CZYTAJ TAKŻE: Comarch bije się z Asseco. A ZUS pozywa

Asseco Voice Banking służy do zlecania głosem podstawowych operacji w bankowości elektronicznej, takich jak sprawdzanie stanu konta, historii transakcji, informacji o najbliższym bankomacie, ale również wykonywania przelewów. Produkt oparty jest o rozwiązanie Google Assistant. Wykorzystuje też mechanizmy samouczące, pozwalające na lepsze zrozumienie intencji użytkownika.

„Zamiast stosować zaawansowane filtry wyszukiwania, może on na przykład zapytać ile kosztuje utrzymanie domu, a sztuczna inteligencja przeanalizuje odpowiednie dane i przedstawi zrozumiałą informację. Ciekawostką jest możliwość komunikowania się w trzech różnych stylach: standardowym, formalnym oraz potocznym” – informuje Asseco.

Produkt działa w języku polskim i angielskim, a dzięki Google Assistant może pracować w ponad 25 językach.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy na celowniku Asseco

– Zdecydowaliśmy się na rozwój Asseco Voice Banking, ponieważ mamy świadomość, że nie ma bardziej naturalnej formy komunikacji niż głosowa. Dużo sprawniej jest nam coś powiedzieć niż napisać, znika też problem związany z nauką obsługi danego interfejsu. Proste operacje są wykonywane w wygodniejszy sposób – podkreśla Tomasz Buczak, dyrektor działu Asseco Innovation Hub.

Zespół pracujący nad nowym rozwiązaniem zakończył pierwszy etap projektu – inkubację rozwiązania. Pierwsze wdrożenie produkcyjne w wybranych bankach pracujących na systemach bankowych Asseco planowane jest w IV kwartale 2019 r.

Asseco zapewnia, że usługa jest w pełni bezpieczna. Wykonanie transakcji z jej użyciem wymaga na samym początku potwierdzenia tej formy komunikacji z bankiem, specjalnym kodem PIN.

Rzeszowska spółka spodziewa się, że jej nowe rozwiązanie znajdzie zastosowanie nie tylko w bankowości, ale także w systemach spoza tego sektora, przeznaczonych np. do obsługi inwestycji giełdowych czy rezerwacji wizyt w placówkach medycznych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy otwierają się na inteligentny sprzęt. Czego oczekujemy?

70 proc. z nas chce mieć w domu inteligentne sprzęty działające online, zwłaszcza jeśli ...

Paweł Orzeszko, ProALPHA: Firmy muszą postawić na informatyzację

Przedsiębiorstwa stały się częścią globalnego łańcucha dostaw – mówi Paweł Orzeszko, członek zarządu firmy ...

Robot spod lodu poleci w kosmos

NASA prowadzi w Antarktyce próby z robotem, którego chce wysłać w kosmos. Testy będą ...

Katarzyna Kucharczyk: Okazja czyni złodzieja

Pozostawiona w aucie torebka, nieprzypięty rower, otwarte drzwi do mieszkania ułatwiały zadanie przestępcom w ...

Kobiety idą na cyberwojnę

Rodzimy startup CyberRescue nie tylko monitoruje internet w poszukiwaniu zagrożeń, ale też pomaga ofiarom ...

To już wojna technologiczna. USA coraz mocniej przyciskają Pekin

Ciosy, które Stany Zjednoczone zadawały Chinom w wojnie technologicznej, są coraz lepiej wymierzone. Uderzają ...