Popularność usług głosowych będzie rosła. Według szacunków i prognoz obecnie 20 proc. informacji wyszukiwanych w Google za pomocą urządzeń mobilnych odbywa się już głosowo, a do 2020 roku ich udział powinien wzrosnąć do 50 proc. Zmiany będą zachodziły też w bankowości.
Rzeszowskie Asseco ogłosiło, że pracuje nad – Asseco Voice Banking, czyli produktem umożliwiającym obsługę głosową bankowości internetowej. Nad rozwiązaniem pracuje zespół wyłoniony z zeszłorocznego hackathonu i obecnie współpracujący z Asseco w ramach Asseco Innovation Hub.
CZYTAJ TAKŻE: Comarch bije się z Asseco. A ZUS pozywa
Asseco Voice Banking służy do zlecania głosem podstawowych operacji w bankowości elektronicznej, takich jak sprawdzanie stanu konta, historii transakcji, informacji o najbliższym bankomacie, ale również wykonywania przelewów. Produkt oparty jest o rozwiązanie Google Assistant. Wykorzystuje też mechanizmy samouczące, pozwalające na lepsze zrozumienie intencji użytkownika.
„Zamiast stosować zaawansowane filtry wyszukiwania, może on na przykład zapytać ile kosztuje utrzymanie domu, a sztuczna inteligencja przeanalizuje odpowiednie dane i przedstawi zrozumiałą informację. Ciekawostką jest możliwość komunikowania się w trzech różnych stylach: standardowym, formalnym oraz potocznym” – informuje Asseco.