Reklama

Jak inwestować w IT w czasach pandemii?

Wdrożenia rozwiązań IT mogą być ważnym przyczynkiem do przetrwania kryzysu, jednak firmy podchodzą bardzo ostrożnie do nowych zakupów i odkładają inwestycje w technologie na później. Obawy te starają się zmniejszyć dostawcy IT, przygotowując oferty dostosowane do nowej rzeczywistości.

Publikacja: 19.04.2020 14:26

Jak inwestować w IT w czasach pandemii?

Foto: Adobe Stock

Tekst powstał we współpracy z firmą Hicron

Kryzys związany z pandemią Covid-19 odczuwają wszystkie firmy na świecie. Wpływa on oczywiście także na rynek IT. W oparciu o analizę danych z pierwszego kwartału 2020 roku, firma analityczna IDC (International Data Corporation) spodziewa się, zwłaszcza w pierwszej połowie roku, znaczącego spowolnienia wydatków na sprzęt komputerowy, a także na oprogramowanie i usługi. Według prognoz IDC wzrost wydatków na ICT w Europie w 2020 r. wyniesie 1,4 proc., choć jeszcze w grudniu ub. r. uważano, że będzie to 2,8 proc., a najbardziej pesymistyczny scenariusz zakłada nawet wzrost o 0,2 proc. Skąd takie zmiany? Ponieważ nikt nie wie, jak długo potrwa jeszcze pandemia, przedsiębiorcy boją się finansowego ryzyka i większe inwestycje odkładają na później. Na przykład wiele firm, które zamierzają zakupić narzędzia do zdalnej pracy, zamiast zwiększać budżety na technologie, przeniosą po prostu środki finansowe z innych obszarów IT.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
IT
Atak dronów wywołał falę dezinformacji. Skala działań Rosji jest porażająca
IT
Drony nad Polską. Nocny incydent i ogromne zainteresowanie w sieci
IT
Burza wokół programu edukacji zdrowotnej. Teraz prześwietlają go rodzice
IT
Rok szkolny 2025/2026 pełen nowości. Wielkie zmiany w feriach, religii i edukacji zdrowotnej
IT
Rekordy popularności w Polsce. Labubu przebija nawet iPhone’a
Reklama
Reklama