Transformacja cyfrowa w firmach w naszym kraju wciąż jeszcze raczkuje. Z najnowszych badań S&T, Hewlett Packard Enterprise i specjalizującej się w oprogramowaniu chmurowym spółki Infor wynika, że rodzime przedsiębiorstwa wciąż nie są dojrzałe technologicznie. Blokadą są oczywiście niezbędne fundusze, ale wiele spółek wciąż nie jest gotowych do transformacji również z uwagi na brak kompetencji. Na ten problem wskazuje 51 proc. respondentów. Mimo to firmy nie stawiają na outsourcing IT.
CZYTAJ TAKŻE: Trzeba przyspieszyć cyfryzację Polski. Tylko jak?
Adam Tomczak z HP jest zdziwiony, że ponad połowa menedżerów zadeklarowała, iż ich firma nie korzysta z zewnętrznego wsparcia. – Być może jest to przejawem archaicznego podejścia. Inwestując w zakup własnej infrastruktury IT, zamrażamy kapitał, który z dnia na dzień traci na wartości – tłumaczy. – Być może właśnie teraz jest odpowiedni moment, by właściwie te koszty zrestrukturyzować, np. zlecając profesjonalne usługi, a resztę środków przeznaczyć na podwyższenie kompetencji pracowników – dodaje Tomczak.
Na brak wykorzystania możliwości outsourcingu wskazuje również raport A.T. Kearney, który bada m.in. Globalny Indeks Lokalizacji Usług. W 2019 r. Polska w tym rankingu spadła aż o 12 pozycji (znalazła się na 24. miejscu). – Pozycja Polski w rankingu martwi. Jednym z głównych powodów spadku może być obserwowany wzrost kosztów wynagrodzeń w obszarach IT i outsourcingu – komentuje Kamil Wlazłowski, konsultant w warszawskim oddziale A.T. Kearney.
CZYTAJ TAKŻE: W cyfryzacji wyprzedzamy tylko trzy kraje w UE. Dlaczego?