Reklama

IT akceleratorem pocztowych zmian

Poczta Polska ewoluuje w kierunku nowoczesnego operatora – nie tylko logistycznego, ale również cyfrowego. Celem spółki jest zbilansowanie kurczących się przychodów z listów m.in. dynamicznie rosnącym segmentem paczek.

Publikacja: 16.12.2019 21:00

IT akceleratorem pocztowych zmian

Foto: mat. pras.

Poczta Polska (PP) znalazła się w kluczowym etapie swojego rozwoju, z firmy kojarzącej się głównie z dostarczaniem korespondencji, przekształca się w operatora, który może świadczyć wiele nowoczesnych usług. Idea jest taka, by motorem napędowym państwowej spółki, zamiast listów, stały się paczki. Segment kurierski szybko rośnie, co jest m.in. zasługą boomu na rynku e-commerce.

Ale PP zamierza wykorzystać również inny rynkowy trend – cyfryzację usług. To nieodzowne, jeśli operator nie chce paść ofiarą tzw. e-substytucji (zastępowanie listów korespondencją elektroniczną).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
IT
Trzęsienie ziemi na Kamczatce rozgrzało internet. Ryzyko fal tsunami
IT
„Aplikacja do hejtu mężczyzn” zaatakowana. Do sieci trafiły tysiące zdjęć kobiet
IT
Odrzuciła propozycję premiera. Aleksandra Leo w centrum zainteresowania
IT
Coldplay, kamera i romans na oczach świata. Kim są Andy Byron i firma Astronomer?
IT
Gdzie podróżują Polacy w te wakacje? Wielka zmiana trendów
Reklama
Reklama