Krajobraz IT w firmach szybko ewoluuje, wciąż pojawiają się innowacyjne rozwiązania, które pozwalają uzyskać większą konkurencyjność i ułatwiają prowadzenie biznesu. Należy jednak pamiętać, że narzędzia te mają wpływ na procesy, zachowanie ludzi i sposób ich pracy, a zatem ich wprowadzenie to zawsze mniejsza lub większa rewolucja. Jak podaje firma konsultingowa EY, aż 70 proc. zmian w organizacji jest źle przeprowadzonych i nie przynosi oczekiwanych rezultatów. To z kolei generuje frustracje, zniechęcenie i negatywne nastawienie pracowników do sytuacji. – Wdrożenie planu zarządzania zmianą pozwala ograniczyć stres i opór przed nowym rozwiązaniem oraz nowymi zasadami działania organizacji – mówi Michał Sarna, Change Manager w projekcie HSD, Hicron. – Dzięki Change Management zmiana status quo nikogo nie zaskoczy, bo wszyscy zainteresowani będą na nią przygotowani.