Reklama

Jak optymalizować strony internetowe w e-commerce

Można zadbać o to, by strona ładowała się szybko, a jej wolniejsze elementy sprawiały wrażenie płynności. Oto dlaczego warto zwracać uwagę na optymalizację wydajności stron internetowych.

Publikacja: 11.04.2023 11:18

Jak optymalizować strony internetowe w e-commerce

Foto: Adobe stock

Jak wskazuje raport „E-Commerce w Polsce 2022” opracowany przez Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów, którzy deklarują zakupy w sieci, ustabilizował się i wynosi 77%. Największym zainteresowaniem cieszą się polskie strony e-sklepów (75%). Wśród urządzeń do e-zakupów dominują smartfony (75%) oraz laptopy (73%).

Wraz z utrzymującą się popularnością, branża e-commerce powinna zadbać również o wydajność swoich serwisów. Jak wskazują analizy GFT, międzynarodowej firmy IT – polskie sklepy nadal mają duży potencjał do poprawy, a co za tym idzie, możliwość zwiększenia zysków. Na 76 stron firm przodujących na rynku e-commerce w Polsce tylko 20 z nich osiągnęło wyniki performance na średnim poziomie. Aż 38 stron zostało zakwalifikowanych jako niezadowalające pod względem wydajności, co bezpośrednio wpływa na odczucia użytkowników.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Ustawa „lex Huawei” pod lupą. Obok finansowania pojawił się kolejny problem
IT
Atak dronów wywołał falę dezinformacji. Skala działań Rosji jest porażająca
IT
Drony nad Polską. Nocny incydent i ogromne zainteresowanie w sieci
IT
Burza wokół programu edukacji zdrowotnej. Teraz prześwietlają go rodzice
IT
Rok szkolny 2025/2026 pełen nowości. Wielkie zmiany w feriach, religii i edukacji zdrowotnej
Reklama
Reklama