Jak optymalizować strony internetowe w e-commerce

Można zadbać o to, by strona ładowała się szybko, a jej wolniejsze elementy sprawiały wrażenie płynności. Oto dlaczego warto zwracać uwagę na optymalizację wydajności stron internetowych.

Publikacja: 11.04.2023 11:18

Jak optymalizować strony internetowe w e-commerce

Foto: Adobe stock

Jak wskazuje raport „E-Commerce w Polsce 2022” opracowany przez Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów, którzy deklarują zakupy w sieci, ustabilizował się i wynosi 77%. Największym zainteresowaniem cieszą się polskie strony e-sklepów (75%). Wśród urządzeń do e-zakupów dominują smartfony (75%) oraz laptopy (73%).

Wraz z utrzymującą się popularnością, branża e-commerce powinna zadbać również o wydajność swoich serwisów. Jak wskazują analizy GFT, międzynarodowej firmy IT – polskie sklepy nadal mają duży potencjał do poprawy, a co za tym idzie, możliwość zwiększenia zysków. Na 76 stron firm przodujących na rynku e-commerce w Polsce tylko 20 z nich osiągnęło wyniki performance na średnim poziomie. Aż 38 stron zostało zakwalifikowanych jako niezadowalające pod względem wydajności, co bezpośrednio wpływa na odczucia użytkowników.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
IT
Przemysław Furlepa stanął na czele ING Hubs Poland
IT
Rosja namiesza przy polskich urnach? UE ostrzega przed atakami
IT
Przed wyborami prezydenckimi NASK rusza z kampanią o dezinformacji
IT
Wzbiera już fala przedwyborczych dezinformacji. Jak je rozpoznać?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
IT
Jak chronić sieć przed wrogami i przestępcami. Klucze do cyberbezpieczeństwa