Jak wskazuje raport „E-Commerce w Polsce 2022” opracowany przez Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów, którzy deklarują zakupy w sieci, ustabilizował się i wynosi 77%. Największym zainteresowaniem cieszą się polskie strony e-sklepów (75%). Wśród urządzeń do e-zakupów dominują smartfony (75%) oraz laptopy (73%).
Wraz z utrzymującą się popularnością, branża e-commerce powinna zadbać również o wydajność swoich serwisów. Jak wskazują analizy GFT, międzynarodowej firmy IT – polskie sklepy nadal mają duży potencjał do poprawy, a co za tym idzie, możliwość zwiększenia zysków. Na 76 stron firm przodujących na rynku e-commerce w Polsce tylko 20 z nich osiągnęło wyniki performance na średnim poziomie. Aż 38 stron zostało zakwalifikowanych jako niezadowalające pod względem wydajności, co bezpośrednio wpływa na odczucia użytkowników.