Reklama
Rozwiń

Koniec z hasłami. Google ma pomysł na nowe bezpieczne rozwiązanie

Internetowy gigant wprowadza obsługę kluczy dostępu, alternatywną metodę logowania do aplikacji i serwisów, która być łatwiejszą w użyciu i bezpieczniejszą alternatywą dla hasła. Podobne rozwiązania chcą wprowadzać też inne firmy.

Publikacja: 04.05.2023 11:44

Dzięki kluczom dostępu Google użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do swoich różnych kont w taki sam sp

Dzięki kluczom dostępu Google użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do swoich różnych kont w taki sam sposób, w jaki odblokowują telefon: za pomocą odcisku palca, skanowania twarzy lub kodu PIN

Foto: Adobe Stock

Większość internautów ma hasła proste do odczytania i zwykle takie same wszędzie, ponieważ ciągłe ich zmiany i pamiętanie tak wielu ciągów liczb i liter przerasta możliwości przeciętnego użytkownika. Dni wymyślania nowych haseł, które nie są „hasłem123”, mogą dobiegać końca – przynajmniej na kontach Google.

Dzięki kluczom dostępu Google użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do swoich różnych kont w taki sam sposób, w jaki odblokowują telefon: za pomocą odcisku palca, skanowania twarzy lub kodu PIN. Klucz dostępu to zestaw danych uwierzytelniających, który umożliwia użytkownikom logowanie. Każdy zawiera adres IP serwera, informację o porcie, hasło i mechanizm szyfrowania, dzięki czemu tylko jedno urządzenie i serwer mogą odszyfrować dane przesyłane przez sieć.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku