Czy warto pracować w helpdesku? Oni działają na pierwszej linii

Praca w helpdesku może być dobrym początkiem dalszej kariery w IT. Jest to miejsce, gdzie można zebrać dużo doświadczeń związanych z różnymi technologiami oraz obsługą klienta.

Publikacja: 17.06.2024 10:25

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Foto: Adobe Stock

Helpdesk jest odpowiedzialny za świadczenie pomocy technicznej w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Pracownicy działu wsparcia stanowią pierwszą linię wsparcia, przyjmując zgłoszenia od użytkowników (klientów lub pracowników). Ich zadaniem jest szybkie diagnozowanie i analizowanie problemów, rozwiązywanie bieżących zgłoszeń niższego poziomu, a także bieżąca konserwacja sprzętu. Pomagają im w pracy systemy ticketowe, które priorytetyzują zgłoszenia, tak, by jak najszybciej rozwiązać sprawy najpilniejsze. System taki jest głównym punktem kontaktu w przypadku zapytań serwisowych i problemów użytkowników. Dzięki integracji zgłoszeń pochodzących z różnych kanałów komunikacji, takich jak e-mail, sms, formularze zgłoszeniowe oraz komunikatory, jak Slack i Microsoft Teams, gromadzi w jednym miejscu całą wiedzę o zdarzeniu, co znacznie ułatwia pracę.

Pozostało 91% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
IT
Biznes musi znaleźć potężne pieniądze na cyberbezpieczeństwo. Nowe przepisy unijne
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
IT
Social media dopiero od 15. roku życia? Norwegia chce wprowadzić limit wiekowy
IT
Zaskakujące przyspieszenie. Polacy odrabiają cyfrowe zapóźnienie
IT
Koniec kolejek w urzędach i nowe możliwości. Polacy mają zyskać totalny dostęp online
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
IT
Cyberbezpieczeństwo i dyrektywa NIS 2. Jest wspólny apel branży cyfrowej
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni