Aktualizacja: 08.11.2024 15:27 Publikacja: 17.06.2024 10:25
Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku
Foto: Adobe Stock
Helpdesk jest odpowiedzialny za świadczenie pomocy technicznej w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Pracownicy działu wsparcia stanowią pierwszą linię wsparcia, przyjmując zgłoszenia od użytkowników (klientów lub pracowników). Ich zadaniem jest szybkie diagnozowanie i analizowanie problemów, rozwiązywanie bieżących zgłoszeń niższego poziomu, a także bieżąca konserwacja sprzętu. Pomagają im w pracy systemy ticketowe, które priorytetyzują zgłoszenia, tak, by jak najszybciej rozwiązać sprawy najpilniejsze. System taki jest głównym punktem kontaktu w przypadku zapytań serwisowych i problemów użytkowników. Dzięki integracji zgłoszeń pochodzących z różnych kanałów komunikacji, takich jak e-mail, sms, formularze zgłoszeniowe oraz komunikatory, jak Slack i Microsoft Teams, gromadzi w jednym miejscu całą wiedzę o zdarzeniu, co znacznie ułatwia pracę.
Firmom brakuje funduszy, by spełnić wymogi unijnej dyrektywy NIS 2. Ci, którzy zdają sobie sprawę z nowych regulacji, próbują łatać dziury w budżecie.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Norweski rząd ogłosił, że ma w planach zmienić krajową ustawę o danych osobowych chroniącą dzieci przed szkodliwymi treściami, na które mogą natrafić w internecie. Zmiany miałyby dotyczyć limitu wieku korzystania z mediów społecznościowych.
Poprawiamy swoje umiejętności cyfrowe, coraz częściej kupujemy online i zdalnie załatwiamy sprawy urzędowe czy służbowe. Rośnie też znaczenie kompetencji i specjalistów IT na rynku pracy.
Ogromne kwoty popłyną na rozwój internetowych usług publicznych. To ma usprawnić załatwianie spraw urzędowych. W sieci będzie można zawierać umowy kupna-sprzedaży pojazdów, zyskać dostęp do karty pacjenta czy składać pozwy.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
22 organizacje zrzeszone w ramach DigitalEurope wnioskują o zharmonizowaną transpozycję dyrektywy NIS2, która jest „kamieniem węgielnym europejskiego cyberbezpieczeństwa” – podała Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT), która jest sygnatariuszem apelu.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Ustawa o rynku pracy powstała w 2004 r. Od tego czasu sytuacja gospodarcza i demograficzna zmieniła się diametralnie. Poprzedni rząd walczył, ale reformy nie dowiózł. Nowy rząd też podjął rękawicę. Kontynuuje pomysły poprzedników czy zmienia kurs?
Nie wszędzie działają procedury zgłoszeń naruszenia prawa. Sygnalizowane są problemy pracownicze.
Wojna Putina powoduje coraz większe braki na rosyjskim rynku pracy. Dziura sięga ponad 5 milionów wakatów. Kreml zwróciła się do władz Zimbabwe o wysłanie pracowników budowlanych ze względu na brak rąk do pracy w Rosji. Rosyjskie firmy sięgają po robotników z Kenii, Zambii czy Kamerunu.
W ostatnim czasie rynek pracy dynamicznie ewoluuje, a przewaga sił w relacji pracownik - pracodawca potrafi zmienić się z dnia na dzień. W takiej rzeczywistości szczególnie ważna jest znajomość przepisów regulujących możliwości obciążenia pracowników dodatkowymi zadaniami.
Niemiecka gospodarka jest na ostrym zakręcie, co więcej politycy nie mają pomysłu jak zmienić tę sytuację. Przyczyny kłopotów to oprócz na przykład cen energii także demografia.
Trudniej ignorować to, co namacalne, niż to, czego nie widać. Może dlatego wielu szefów zapomina, że ich rola nie kończy się na zadbaniu o zdrowie fizyczne pracowników.
Zatrudnianie żołnierzy pełniących służbę w Wojskach Obrony Terytorialnej i aktywnej rezerwy będzie od 12 listopada 2024 r. wiązało się dla pracodawcy z profitami w podatkach i lepszą sytuacją w przetargach.
W okresie rozliczeniowym obejmującym miesiąc pracodawca może zlecić pracownikowi do 32 godzin pracy nadliczbowej. Skąd wynika to ograniczenie i czy jest bezwzględnie wiążące?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas