Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy warto pracować w helpdesku? Oni działają na pierwszej linii

Praca w helpdesku może być dobrym początkiem dalszej kariery w IT. Jest to miejsce, gdzie można zebrać dużo doświadczeń związanych z różnymi technologiami oraz obsługą klienta.

Publikacja: 17.06.2024 10:25

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Foto: Adobe Stock

Helpdesk jest odpowiedzialny za świadczenie pomocy technicznej w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Pracownicy działu wsparcia stanowią pierwszą linię wsparcia, przyjmując zgłoszenia od użytkowników (klientów lub pracowników). Ich zadaniem jest szybkie diagnozowanie i analizowanie problemów, rozwiązywanie bieżących zgłoszeń niższego poziomu, a także bieżąca konserwacja sprzętu. Pomagają im w pracy systemy ticketowe, które priorytetyzują zgłoszenia, tak, by jak najszybciej rozwiązać sprawy najpilniejsze. System taki jest głównym punktem kontaktu w przypadku zapytań serwisowych i problemów użytkowników. Dzięki integracji zgłoszeń pochodzących z różnych kanałów komunikacji, takich jak e-mail, sms, formularze zgłoszeniowe oraz komunikatory, jak Slack i Microsoft Teams, gromadzi w jednym miejscu całą wiedzę o zdarzeniu, co znacznie ułatwia pracę.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Hakerzy, którzy zatrzymali Jaguara. Jak cyberatak wstrząsnął brytyjską gospodarką
IT
Dni wolne od pracy 2025/2026. Kiedy zaplanować długi urlop?
IT
Koniec z centrami danych na Ziemi? Google chce umieścić AI w kosmosie
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama