Reklama

Czy warto pracować w helpdesku? Oni działają na pierwszej linii

Praca w helpdesku może być dobrym początkiem dalszej kariery w IT. Jest to miejsce, gdzie można zebrać dużo doświadczeń związanych z różnymi technologiami oraz obsługą klienta.

Publikacja: 17.06.2024 10:25

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Nie tylko wiedza techniczna jest niezbędna do pracy w helpdesku

Foto: Adobe Stock

Helpdesk jest odpowiedzialny za świadczenie pomocy technicznej w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Pracownicy działu wsparcia stanowią pierwszą linię wsparcia, przyjmując zgłoszenia od użytkowników (klientów lub pracowników). Ich zadaniem jest szybkie diagnozowanie i analizowanie problemów, rozwiązywanie bieżących zgłoszeń niższego poziomu, a także bieżąca konserwacja sprzętu. Pomagają im w pracy systemy ticketowe, które priorytetyzują zgłoszenia, tak, by jak najszybciej rozwiązać sprawy najpilniejsze. System taki jest głównym punktem kontaktu w przypadku zapytań serwisowych i problemów użytkowników. Dzięki integracji zgłoszeń pochodzących z różnych kanałów komunikacji, takich jak e-mail, sms, formularze zgłoszeniowe oraz komunikatory, jak Slack i Microsoft Teams, gromadzi w jednym miejscu całą wiedzę o zdarzeniu, co znacznie ułatwia pracę.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Kiedy przysługuje dzień wolny za 1 listopada?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
IT
Miał być hit. Eksperci alarmują: ta przeglądarka to „bezprecedensowe zagrożenie”
IT
Kradzież biżuterii z Luwru rozpala domysły. Lawina pytań
IT
Rolnicy otwierają pola dla Polaków. Ratują się przed „klęską urodzaju”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
IT
Zainteresowanie Polaków Strefą Gazy gwałtownie rośnie. Czego szukają w sieci?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama