Straty są potężne. Trwa usuwanie szkód po globalnej awarii systemu Windows

Trwa usuwanie szkód i liczenie strat po awarii systemu Windows, którą spowodowała wadliwa aktualizacja antywirusa firmy CrowdStrike. Kataklizm przełożył się na tysiące odwołanych lotów czy problemy w bankach.

Publikacja: 21.07.2024 21:45

Charakterystyczne tzw. niebieskie ekrany śmierci pojawiły się nawet na ekranach reklamowych w centra

Charakterystyczne tzw. niebieskie ekrany śmierci pojawiły się nawet na ekranach reklamowych w centrach miast. Awaria najbardziej dotknęła jednak lotniska i służbę zdrowia.

Foto: PAP/Abaca

Jak ujawnił na blogu David Weston, wiceprezes firmy Microsoft ds. przedsiębiorstw i bezpieczeństwa OS, problem dotknął około 8,5 mln urządzeń, czyli mniej niż 1 proc. komputerów z Windowsem na całym świecie.

„Podczas gdy odsetek dotkniętych awarią urządzeń był niewielki, szerokie są skutki gospodarcze i społeczne związane z korzystaniem z CrowdStrike przez przedsiębiorstwa prowadzące wiele krytycznych usług” – napisał Weston. Microsoft i CrowdStrike opracowały już „skalowalne rozwiązanie, które pomoże infrastrukturze Microsoft Azure przyspieszyć usuwanie awarii”.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
IT
„Śmierć papieża to mistyfikacja”. Świat zalewa fala oszustw „na Franciszka”
IT
Podszywają się pod znane osoby. Liczba takich oszustw wystrzeliła
IT
Wyborcze manipulacje u bram. Czy Polsce grozi scenariusz rumuński?
IT
SoDA wyróżniła projekty ze społeczną misją
IT
Przemysław Furlepa stanął na czele ING Hubs Poland