Reklama
Rozwiń
Reklama

Straty są potężne. Trwa usuwanie szkód po globalnej awarii systemu Windows

Trwa usuwanie szkód i liczenie strat po awarii systemu Windows, którą spowodowała wadliwa aktualizacja antywirusa firmy CrowdStrike. Kataklizm przełożył się na tysiące odwołanych lotów czy problemy w bankach.

Publikacja: 21.07.2024 21:45

Charakterystyczne tzw. niebieskie ekrany śmierci pojawiły się nawet na ekranach reklamowych w centra

Charakterystyczne tzw. niebieskie ekrany śmierci pojawiły się nawet na ekranach reklamowych w centrach miast. Awaria najbardziej dotknęła jednak lotniska i służbę zdrowia.

Foto: PAP/Abaca

Jak ujawnił na blogu David Weston, wiceprezes firmy Microsoft ds. przedsiębiorstw i bezpieczeństwa OS, problem dotknął około 8,5 mln urządzeń, czyli mniej niż 1 proc. komputerów z Windowsem na całym świecie.

„Podczas gdy odsetek dotkniętych awarią urządzeń był niewielki, szerokie są skutki gospodarcze i społeczne związane z korzystaniem z CrowdStrike przez przedsiębiorstwa prowadzące wiele krytycznych usług” – napisał Weston. Microsoft i CrowdStrike opracowały już „skalowalne rozwiązanie, które pomoże infrastrukturze Microsoft Azure przyspieszyć usuwanie awarii”.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Hakerzy, którzy zatrzymali Jaguara. Jak cyberatak wstrząsnął brytyjską gospodarką
IT
Dni wolne od pracy 2025/2026. Kiedy zaplanować długi urlop?
IT
Koniec z centrami danych na Ziemi? Google chce umieścić AI w kosmosie
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama