Inicjatywa Summer School for Female Leadership in the Digital Age stworzona przez Huawei w ramach European Leadership Academy (ELA) skupia utalentowane studentki wybrane ze względu na ich potencjał. Reprezentują one szeroki przekrój społeczności akademickiej, obejmujący takie dziedziny, jak inżynieria, medycyna, nauki humanistyczne i społeczne. Łączy je wspólny cel – chęć wprowadzenia pozytywnych zmian na świecie.
Uczestniczki wyłania niezależne jury, składające się z liderek i liderów biznesu, naukowców, decydentów, działaczy na rzecz równości i przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego Europy, ze zgłoszeń nadchodzących z całego kontynentu. Tygodniowe warsztaty i szkolenia z wybitnymi ekspertkami i ekspertami mają na celu nie tylko wzmocnienie umiejętności przywódczych kobiet, ale też przygotowanie ich do odgrywania kluczowej roli w prowadzeniu Europy w kierunku inkluzywnej i zrównoważonej cyfrowej przyszłości.
Jedna z uczestniczek, Johanna Björk Wallius, przewodnicząca regionalnej rady szwedzkiego stowarzyszenia młodych astronomów, wskazuje, że do uczestnictwa w ELA skłoniła ją chęć doskonalenia zdobytych dotychczas umiejętności.
– Pracuję z młodymi ludźmi, staram się inspirować ich do realizacji marzeń związanych z karierą w STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics – nauki ścisłe, technologia, inżynieria, matematyka), szczególnie w obszarze związanym z Kosmosem. Gdy usłyszałam, że istnieje program, który może pomóc mi być lepszą liderką, dać więcej narzędzi do inspiracji innych, poczułam, że chcę być częścią tego projektu. Chcę lepiej poznać siebie, dowiedzieć się, jak mogę być najlepszą liderką, ale też nauczyć się, jak przezwyciężyć poczucie, że nie jestem wystarczająco dobra i lepiej poznać wartość tego, co robię – opowiada Johanna.
Greczynka Georgia Nikolaou, absolwentka lingwistyki stosowanej oraz studiów środkowoeuropejskich i śródziemnomorskich, zwraca uwagę na znaczenie uczestnictwa w ELA.