Wraz z powstaniem pierwszych serwisów strumieniujących video całkowicie zmienił się świat telewizji jaki znaliśmy do tej pory. Nie ma już potrzeby nagrywania programów czy siadania przed telewizorem o określonej godzinie by móc obejrzeć interesujące nas treści. Trend migracji konsumpcji treści do transmisji strumieniowej bardzo szybko zauważyli m.in. producenci telewizorów, którzy zaczęli do nowych urządzeń dodawać funkcje Smart TV, które pozwoliły na dużym ekranie korzystać z portali strumieniujących video.
Z czasem rozwój serwisów, które oferowały video na żądanie (VOD – video on demand) sprawił, że niektórzy użytkownicy na stałe zrezygnowali z oglądania programów i seriali z wykorzystaniem telewizji tradycyjnej dostarczanej przez operatorów kablowych i satelitarnych. Efektem były konsolidacje na rynku telekomunikacyjnym, które pozwoliły wyhamować to zjawisko, z uwagi na fakt, że usługi zaczęły być pakietowane i zamawiając usługę od jednego dostawcy otrzymywaliśmy pakiet telewizji, internetu i telefonii mobilnej. Zmiany jakie dzieją się w trendach światowych odbiły się także na naszym rynku. W Polsce w tym roku doszło do bardzo istotnej na rynku fuzji – dostawca telewizji kablowej Vectra przejął Multimedia Polska. Wcześniej do fuzji dochodziło także na rynku satelitarnym, np. Cyfra+ połączyła się z platformową satelitarną N.
Dziś w Polsce z płatnych usług VOD korzysta ok 10 mln użytkowników, z czego ponad połowa z najpopularniejszego serwisu – Netflix. Na popularność usług VOD oprócz możliwości oglądania interesujących nas pozycji w dowolnym czasie wpływ miała ich dostępność na urządzeniach mobilnych. Programy, seriale, filmy możemy oglądać na ekranach smartfonów, tabletów, laptopów czy używanych wcześniej głównie do oglądania telewizji linearnej telewizorach.
Wraz ze wzrostem dostępu do Internetu stacjonarnego i mobilnego w Polsce oraz rosnącej popularności usług VOD możemy zaobserwować zmiany w udziale poszczególnych źródeł sygnału telewizji linearnej. Wg danych KRRiT w 2013 30% gospodarstw domowych korzystało wyłącznie z telewizji naziemnej. W 2018 roku odsetek ten wynosił już 37%, co przekładało się na ponad 14 mln odbiorców.