Reklama

Ofiary phishingu mogą wygrać z bankiem

Utrata środków pieniężnych w wyniku phishingu – co zrobić w przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji przez bank? – pisze prawnik Anna Nowak, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp. k.

Publikacja: 31.01.2022 21:23

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing.  Polega to na podszywaniu się pod

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing. Polega to na podszywaniu się pod osobę lub instytucję

Foto: AdobeStock

Phishing jest jedną z metod oszustwa internetowego, która polega na podszywaniu się pod instytucje lub osoby w celu wyłudzenia danych dostępowych np. do karty płatniczej lub bankowości elektronicznej. Metoda ta stała się w ostatnim czasie bardzo popularna, w szczególności na platformach sprzedażowych, gdzie oszuści wykorzystują fałszywe linki imitujące strony bankowości internetowej czy operatorów płatności. Łatwo stać się kolejną ofiarą phishingu, gdyż wciąż tworzone są nowe scenariusze takich oszustw. Niestety, reklamacje składane w bankach okazują się najczęściej bezskuteczne – banki odmawiają swoim klientom zwrotu środków utraconych z powodu oszustwa. Czy słusznie?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie i komentarze
Technologia w AI to tylko mała część sukcesu. Decydują ludzie i wizja
Opinie i komentarze
Rafał Rosiński: Polska jest poważnie traktowana w świecie nowych technologii
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama