Reklama
Rozwiń

Ofiary phishingu mogą wygrać z bankiem

Utrata środków pieniężnych w wyniku phishingu – co zrobić w przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji przez bank? – pisze prawnik Anna Nowak, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp. k.

Publikacja: 31.01.2022 21:23

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing.  Polega to na podszywaniu się pod

W celu wyłudzenia danych cyberprzestępcy często stosują phishing. Polega to na podszywaniu się pod osobę lub instytucję

Foto: AdobeStock

Phishing jest jedną z metod oszustwa internetowego, która polega na podszywaniu się pod instytucje lub osoby w celu wyłudzenia danych dostępowych np. do karty płatniczej lub bankowości elektronicznej. Metoda ta stała się w ostatnim czasie bardzo popularna, w szczególności na platformach sprzedażowych, gdzie oszuści wykorzystują fałszywe linki imitujące strony bankowości internetowej czy operatorów płatności. Łatwo stać się kolejną ofiarą phishingu, gdyż wciąż tworzone są nowe scenariusze takich oszustw. Niestety, reklamacje składane w bankach okazują się najczęściej bezskuteczne – banki odmawiają swoim klientom zwrotu środków utraconych z powodu oszustwa. Czy słusznie?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie i komentarze
Polski menedżer Google'a w Krzemowej Dolinie: Ona jest nie do skopiowania
Opinie i komentarze
Wojciech Szymczak: Czy w świecie AI edukacja jest jeszcze potrzebna
Opinie i komentarze
TikTok stworzył zupełnie nowe medium do rozmowy z wyborcami
Opinie i komentarze
Cyber-strachy wracają do polskiej cyber-wioski
Opinie i komentarze
Programy IT dla edukacji trzeba rozszerzyć. Szkołom brakuje sprzętu i bieżącego wsparcia
Opinie i komentarze
Zweryfikowane dane nie kłamią