Biznes musi wiedzieć jakiej zmiany chce. Potem wkracza technologia

Transformacja cyfrowa jest napędzana przez trzy składowe. To cyberbezpieczeństwo, wysoka dostępność i data resiliency - mówi Marcin Gajdziński, dyrektor generalny IBM na Polskę i kraje bałtyckie.

Publikacja: 09.05.2022 22:54

Biznes musi wiedzieć jakiej zmiany chce. Potem wkracza technologia

Foto: rp.pl

Na jakie technologie warto obecnie stawiać?

To oczywiście pytanie z niezwykle pojemną odpowiedzią. Przestrzeń jest dowolnie otwarta. Zanim odpowiem pozwolę sobie zacytować moim zdaniem idealną puentę dla tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego, a w szczególności dla paneli „Digitalizacja” i „Sztuczna inteligencja”. Pojawił się tam cytat z Jacka Welcha, który powiedział, że jeżeli twoje przedsiębiorstwo zmienia się wolniej aniżeli otoczenie, w którym funkcjonujesz, to fakt, że twoja firma jest martwa jest tylko kwestią czasu. A więc zmiana. Technologia umożliwia tę zmianę. Teraz jesteśmy w stanie dobrać z przebogatego portfela IBM praktycznie każde rozwiązanie adresujące dowolną potrzebę. Rzecz w tym, że przedsiębiorcy muszą uświadomić sobie co jest tą potrzebą, czyli w którym kierunku ta zmiana powinna być realizowana.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie i komentarze
Prof. Jan Widacki: Miliardy za częstotliwości kosztem inwestycji?
Opinie i komentarze
Michał Targiel, partner PwC Polska: Inwestycje w AI warunkiem przetrwania
Opinie i komentarze
Jakub Olek, TikTok: Staliśmy się ofiarą geopolityki
Opinie i komentarze
Steven Bailey, NCC Group: Dane użytkowników będą przeniesione do Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Cyfrowe duchy zmarłych