Aktualizacja: 01.07.2025 05:44 Publikacja: 07.04.2019 11:35
Foto: cyfrowa.rp.pl
Nad elektrycznymi silnikami pracują giganci, jak Rolls-Royce, General Electric i Pratt & Whitney, ale i cała rzesz startupów. Jednym z nich jest amerykański MagniX, który właśnie porozumiał się z Harbour Air, kanadyjską linią lotniczą. Kanadyjczycy obsługują 30 tys. lotów, przewożąc 500 tys. pasażerów rocznie na ponad 12 liniach, skupiających się głównie na północnym-zachodzie wybrzeżu Pacyfiku. Nie jest to więc duża linia, co pokazuje, że nie tylko duże towarzystwa lotnicze myślą o elektryfikacji swoich flot. Na początek będą wymieniać silniki spalinowe na elektryczne w swoich mniejszych samolotach.
Amerykański superkomputer przeliczył bardzo szybko dane odnośnie zachowania reaktora jądrowego z kwantową dokład...
Sławosz Uznański-Wiśniewski został kolejnym Polakiem w historii, który poleciał w kosmos. 47 lat temu swój lot o...
Jednym z najmocniej zyskujących w ciągu ostatnich godzin „hasłem” wyszukiwanym w sieci w Polsce jest Gemini CLI....
Start rakiety Falcon 9 od rana przykuwał uwagę Polaków. W sieci ten temat zdominował ostatnie godziny. O co Pola...
Polska firma wypuszcza model językowy, który ma zrównać szanse mniejszych przedsiębiorstw oraz korporacji z potę...
Śmiercionośny grzyb, który przebył drogę z grobowca faraona do laboratorium w Pensylwanii, może stać się bronią...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas