Hotele potrzebują nowych technologii

Interaktywne tablice w salach konferencyjnych, dotykowe ekrany informacyjne w recepcji oraz centrum zarządzania hotelowym pokojem z poziomu telewizora – goście coraz częściej szukają miejsc wyposażonych w systemy digital signage.

Goszcząc w hotelach, coraz większą wagę przywiązujemy do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Stają się one nie tylko elementem podnoszącym standard i wygodę miejsca noclegowego, ale też nierzadko są jednym z kluczowych warunków wyboru przez klienta danego obiektu.

– W dobie internetu i cyfryzacji, gdy wiele czynności wykonujemy za pośrednictwem smartfona, oczekujemy, że w ten sam sposób będziemy mogli korzystać z udogodnień oferowanych przez hotel – mówi Mikołaj Bobiński, dyrektor sprzedaży Dywizji IT w Samsung Polska.

Sterowanie hotelowym internetem rzeczy

Polacy w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych nocują zazwyczaj kilka razy w roku, dlatego tak ważne jest, aby hotel pozostawiał dobre wrażenie. Takowe mogą zapewnić najnowsze technologie.

Z badań przeprowadzonych przez Samsunga wynika, że takie obiekty odwiedzamy od jednego do nawet ośmiu razy w roku (53,4 proc. ankietowanych gości hotelowych robi to służbowo, a 68,4 proc. – prywatnie). Przywozimy ze sobą zazwyczaj smartfon (tak deklaruje 75 proc. respondentów), laptop (65 proc.), słuchawki (53 proc.), a także powerbank (45 proc.), tablet (40 proc.) oraz internet mobilny (31 proc.) i router wi-fi (16 proc.). Jak tłumaczy Mikołaj Bobiński, to pokazuje, że jesteśmy przyzwyczajeni do technologii i chcemy z nich korzystać w każdej sytuacji, również w hotelu. – Jesteśmy społeczeństwem bardziej mobilnym niż kiedyś i chętnie korzystającym z rozwiązań ułatwiających życie, niezależnie od tego, czy udajemy się w wyjazd służbowy czy prywatny. Hotele powinny brać to pod uwagę, dostosowując swoją ofertę – przekonuje.

Według niego hotele akurat są obiektami, w których różnego rodzaju nowoczesne rozwiązania technologiczne świetnie się sprawdzają.

– Wskazać można rozwiązania z zakresu internetu rzeczy, którymi można sterować z poziomu jednego ekranu. Może to być na przykład ekran telewizora, który z reguły jest centralnym punktem każdego pokoju. To za jego pośrednictwem można kontrolować środowisko bezpośrednio w naszym otoczeniu: od klimatyzacji i oświetlenia, przez rolety w oknach, budzik, po zamawianie dodatkowych usług, takich jak sprzątanie czy pranie – wylicza dyrektor sprzedaży Dywizji IT w Samsung Polska.

Służbowa prezentacja i Netflix ze smartfonu

Eksperci wskazują, że pokojowy ekran, jego jakość i funkcjonalność, to jeden z tych elementów, które najwięcej mówią o ekskluzywności danego pomieszczenia. I coraz rzadziej ów ekran wykorzystywany jest wyłącznie do oglądania telewizji. – Wielu klientów hoteli, zamiast typowej telewizji, woli oglądać własne filmy i programy. Nasze urządzenia umożliwiają gościom wyświetlanie treści, np. Netflixa, czy też strumieniowanie muzyki wprost ze smartfona – wyjaśnia Bobiński.

Z badań wynika, że z takiego rozwiązania chciałoby korzystać 80 proc. gości. Zaoferowaniem takich możliwości interesują się już nie tylko cztero- i pięciogwiazdkowe obiekty. Jak dodaje przedstawiciel Samsung Polska, coraz częściej sięgają po nie hotele nieco niżej skategoryzowane. Zaznacza przy tym, że zakup tego typu nowoczesnych urządzeń jest możliwy i nie wymaga dodatkowych inwestycji, ponieważ można go zainstalować przy okazji okresowej wymiany sprzętu, gdyż szacuje się, iż cykl życia takich ekranów w hotelu sięga z reguły pięciu lat.

– Ale hotele stawiają nie tylko na telewizory. W ekrany informacyjne wyposażają też recepcje, a sale konferencyjne w interaktywne tablice – podkreśla nasz rozmówca. – Na tych pierwszych można wyświetlać treści o ofercie hotelu czy atrakcjach okolicy – kontynuuje.

Aż 32 proc. badanych zwraca uwagę na ekrany zlokalizowane w lobby. To istotny potencjał. Tym bardziej że 82 proc. tych osób dostrzega możliwość wykorzystania ekranu dotykowego w holu w celu znalezienia pomysłu na spędzenie wolnego czasu poza hotelem. Z kolei ekrany w salach konferencyjnych mogą być wykorzystywane przez gości przebywających tam służbowo do telekonferencji czy prezentacji (chęć taką deklaruje 70 proc. ankietowanych).

Telewizor w centrum uwagi

Z analizy preferencji gości wynika, że osoby nocujące w hotelach oczekują łatwej i intuicyjnej obsługi dostępnych urządzeń – a tymi udogodnieniami można zarządzać z poziomu telewizorów „smart”. 78 proc. respondentów chciałoby korzystać z telewizora do zamawiania usług hotelowych (78 proc.), a 84 proc. – sterować oświetleniem i temperaturą z poziomu smartfona.

Badania przeprowadzone przez Samsunga pokazują, że wśród sprzętów, jakie Polacy najczęściej zauważają w hotelach, są właśnie telewizory (88 proc. wskazań), a ponadto również router wi-fi (75 proc.), panel dotykowy do sterowania klimatyzacją lub oświetleniem (40 proc.) i oczyszczacz powietrza (39 proc.).

Wprowadzenie takich nowoczesnych rozwiązań to dla hoteli okazja do poprawy postrzegania ich przez klientów. Obiekty, które wykorzystują nowe technologie, oceniane są jako nowoczesne (93,3 proc.) i luksusowe (92,6 proc.).

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Goldman Sachs: spółki technologiczne niczym za bańki dotcomów

Amerykański bank inwestycyjny ostrzega, że akcje amerykańskich spółek technologicznych są przewartościowane, a optymizm wśród ...

Koniec z piciem i seksem. Uber pozbędzie się niesfornych pasażerów

Amerykańska aplikacja łącząca pasażerów z kierowcami wprowadza nowe zasady. Teraz z przejazdu samochodem Ubera ...

Polska drugą Japonią. Hip-hop pompuje sprzedaż płyt

Tylko w Japonii udział krążków CD i winyli w rynku muzycznym jest wyższy niż ...

Internet wykańcza znane marki odzieżowe

Kolejne sieci odzieżowe w USA i Wielkiej Brytanii wpadają w tarapaty, nie radząc sobie ...

OSE wyrównuje szanse polskich uczniów

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna ma za zadanie nie tylko dostarczyć do wszystkich polskich szkół szybki, ...

Naukowcy chcą wywołać globalne ocieplenie na Marsie

Naukowcy opracowali nową metodę umożliwiającą hodowanie Ziemskich roślin uprawnych na powierzchni Marsa. Wystarczyć ma ...