Reklama
Rozwiń
Reklama

Mikroczipy pod skórą zamiast biletu czy kluczy. Niebezpieczna moda

Koniec z portfelami, kluczami i pinami. Implanty wszczepiane pod skórę mają nam ułatwić życie. Tak twierdzą ich zwolennicy. Przeciwnicy biją na alarm, że technologia nas odczłowieczy i sprawi, że zostaniemy poddani totalnej inwigilacji.

Publikacja: 14.10.2019 08:29

Amerykanka Amie Dansby nie musi już szukać w torebce kluczyków do tesli

Amerykanka Amie Dansby nie musi już szukać w torebce kluczyków do tesli

Foto: mat. pras.

Dotychczas implanty wszczepiane ludziom miały charakter medyczny: zastępowały kości lub stawy, zęby i służyły do rekonstrukcji lub powiększania piersi albo pomagały walczyć z głuchotą bądź niedosłuchem, a wszczepiane do mózgu pomagały osobom z epilepsją. Teraz dzięki nowoczesnym implantom można znacznie więcej.

CZYTAJ TAKŻE: Biohacking, czyli początek ery cyborgów

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Technologie
Sztuczny neuron działa jak ludzki mózg. Przełom, który zmieni robotykę i komputery
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Technologie
Dowody mrocznej strony AI. Współtwórca Anthropic ostrzega przed zagrożeniem
Technologie
Zaskakujące wyniki badań: AI miała znacząco przyspieszyć pracę, a ją spowalnia
Technologie
Tajemnica długowieczności. Sensacyjne wyniki badania naukowców
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Technologie
Przełom w ochronie balistycznej. Chińska tkanina bije kevlar na głowę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama