Dzięki aplikacji nie zjesz przeterminowanej żywności

Adobe Stock

Szwedzka sieć handlowa działająca w republikach nadbałtyckich wprowadziła do użytku aplikację uniemożliwiającą sprzedaż przeterminowanej żywności. Chodzi o walkę z jej marnotrawieniem, ale i klienci powinni być zadowoleni, bo spada zagrożenie, że kupią stary produkt.

Sieć Rimi rozpoczęła stosowanie w swoich sklepach na terenie Estonii, Litwy i Łotwy aplikacji Semafor, mającej na celu zablokowanie sprzedaży przeterminowanych wyrobów. Semafor przekazuje pracownikom pełną informację o terminach przydatności produktów w magazynach. Aplikacja uprzedza też, kiedy termin zdatności danego towaru do spożycia zbliża się do końca. Semafor został opracowany przez szwedzką firmę Whywaste specjalizującą się w technologiach dla sektora spożywczego.

CZYTAJ TAKŻE: Pekin może obserwować 100 mln osób za pomocą partyjnej aplikacji

– Zawsze staraliśmy się działać tak, aby uratować od wycofania ze sprzedaży maksymalną liczbę produktów. Pomimo, że wykorzystujemy nowoczesne systemy do zamawiania towarów, to nie wyklucza to faktu, że produkt zepsuje się lub pozostanie na półce (po upływie terminu ważności – red) – wyjaśnia Katrin Bats, specjalistka od społecznie odpowiedzialnego biznesu w Rimi, cytowana przez portal Delfi.

Wcześniej pracownicy Rimi stale musieli sprawdzać tysiące produktów, teraz dzięki aplikacji Semafor dokładnie wiedzą, które można zostawić, które wycofać lub przecenić.

– Zyskujemy dużo czasu. Wcześniej sprawdzanie zajmowało pracownikom wiele godzin teraz jest to kilkanaście minut – dodaje Katrina Bats.

CZYTAJ TAKŻE: Bardzo tanie jedzenie z aplikacji. Ale to paczka niespodzianka

– Bezpieczeństwo żywności jest dla nas bardzo ważne. Klienci muszą mieć pewność, że kupują towary dobrej jakości. Przeterminowane produkty to część bardzo trudnego problemu, który dotyczy bezmyślnego marnotrawienia wody, ziemi, czasu pracy, transportu i energii – mówi specjalistka Rimi. Władze sieci postawiły sobie za cel do 2025 r dwukrotne zmniejszenie ilości wyrzucanej do śmieci żywności.

Heglin Torden jeden z założycieli firmy Whywaste dodaje, że firma rozpoczęła współpracę także z ze spółką-matką Rimi – szwedzkim koncernem ICA.

– Dziś dzięki naszej aplikacji Semafor, koncern ratuje od wycofania ze sprzedaży około 70 ton żywności miesięcznie. A pracownicy oszczędzają od 25 do 125 roboczogodzin. Te europejskie sieci handlowe, które zastosowały nasz Semafor uratowały przed wyrzuceniem średnio 20 proc. żywności.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja do rozbierania kobiet wywołała burzę w internecie

Rimi Baltic ma w 275 supermarketów w republikach nadbałyckich, z czego 126 na Łotwie, 87 w Estonii i 61 na Litwie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Platformę Planet Plus zbudował w londyńskim metrze

Premiowanie za zakupy, czyli cashback, to jeden z dynamicznie rozwijających się trendów w handlu. ...

Pornografia w sieci. Rząd chce mechanizmów weryfikacji wieku

Ustawa ograniczająca dostęp do pornografii dla dzieci i młodzieży ma zostać uchwalona w pierwszym ...

We wtorek poznamy nowego iPhone`a

O godz. 19 polskiego czasu 10 września wszystko będzie jasne. Światło dzienne ujrzy najnowszy ...

Google upamiętnia 185. rocznicę pierwszej publikacji „Pana Tadeusza”

28 czerwca 1834 roku, w Paryżu po raz pierwszy zostało wydane jedno z najważniejszych ...

Proirańscy hakerzy zaatakowali amerykańską stronę rządową

Strona FDLP – amerykańskiej biblioteki zawierającej dokumenty rządowe została zaatakowana przez hakerów. Na stronie ...

Fake newsy stają się coraz groźniejsze

Nieprawdziwe informacje mogą szkodzić przedsiębiorcom, a nawet wpływać na wyniki wyborów. Do walki z ...