Chatboty lubią osoby wstydliwe

Tylko co trzeci Polak zna znaczenie słowa „chatbot”, a tylko połowa tych osób miała w ogóle do czynienia z tą technologią – wynika z danych, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 15.12.2019 20:40

Chatboty lubią osoby wstydliwe

Foto: Luke MacGregor/Bloomberg

Z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji. Badania Symetrii UX, firmy specjalizującej się w projektowaniu doświadczeń użytkownika, wskazują, że świadomość istnienia tej klasy wirtualnych asystentów wciąż jest w społeczeństwie niska. Ze słowem „chatbot” spotkało się bowiem 34 proc. respondentów, z których 53 proc. weszło w jakąkolwiek interakcję z takim oprogramowaniem.

CZYTAJ TAKŻE: Chatbot pierwszego kontaktu. Czy interniści będą potrzebni?

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Technologie
To będzie historyczny wyścig. Humanoidy zmierzą się z ludźmi
Technologie
Znany futurolog: Ludzie będą mogli żyć zdecydowanie dłużej. Podał kiedy
Technologie
Nowy typ transportu? Japończycy chcą wprowadzić motory na nogach
Technologie
Przełomowe odkrycie niemieckich naukowców. To „drzwi do elektroniki przyszłości”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Technologie
Donald Trump to nic. Przed tym „egzystencjalnym zagrożeniem” ostrzegają eksperci