Reklama

Nauka w goglach i autonomiczne auta – tego chcemy od 5G

Sieć 5G to długo oczekiwana rewolucja w łączności. Według badań Ericssona będziemy w stanie zapłacić za nią więcej, a smartfony stracą na znaczeniu.

Publikacja: 20.01.2020 21:48

Połowa respondentów wierzy, że 5G osłabi pozycję smartfonów

Połowa respondentów wierzy, że 5G osłabi pozycję smartfonów

Foto: bloomberg

ConsumerLab to założona w przez Ericssona komórka, która bada konsumentów od 1995 r. Jej głównym zadaniem pozostaje przeprowadzanie pogłębionych wywiadów i zbieranie niezbędnych dla firmy danych. W związku z intensywnymi działaniami na rzecz rozwoju sieci 5G korporacja postanowiła zbadać, jak na kilku rynkach zareagowano na nowy standard łączności, a wyniki badania przedstawiono w raporcie, w którym pojawia się kilka ciekawych wniosków.

Pierwszym z bardziej zaskakujących wniosków jest to, że połowa tzw. early adopters (początkowych użytkowników) była w stanie zapłacić aż o 32 proc. więcej za plan taryfowy premium, który zakładałby łączność 5G. Mediana takich taryf była globalnie wyższa o 20 proc. W Korei Południowej różnica z dotychczasowymi taryfami była najmniejsza i wynosiła 10 proc. Największa była w ZEA i Argentynie, gdzie wynosiła 35 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Technologie
Chiny szykują się do wojny przyszłości. Mózgiem ma być DeepSeek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama