Reklama

Klienci Tauronu znajdą się w sieci blockchain

Energetyczna spółka rozpoczyna wspólny projekt ze startupem Billon – chodzi o pilotażowy projektem przesyłania i przechowywania umów podpisanych przez klientów Tauronu, a także innych dokumentów, w sieci blockchain, opartej na technologii Billona.

Publikacja: 11.05.2020 13:53

Klienci Tauronu znajdą się w sieci blockchain

Foto: Adobe Stock

W startupie podkreślają, że testowane rozwiązanie umożliwi elektroniczne przesyłanie i podpisywanie dokumentów, co obok niskiego kosztu jest ważną funkcjonalnością w czasach dystansowania społecznego. Projekt obejmuje zapisywanie i przechowywanie kompletnych dokumentów, z możliwością zdalnego podpisu oraz potwierdzenia doręczenia. Klienci Tauronu otrzymują stały dostęp do swoich umów przez platformę internetową, jak również gwarancję ich autentyczności i ochrony przed niepożądanymi zmianami, którą zapewnia architektura blockchain. Do końca kwietnia rozwiązanie było testowane przez pierwszą grupę ok. 100 klientów. – Rozwiązań usprawniających naszą działalność oraz optymalizujących koszty biznesu szukamy na całym łańcuchu wartości od wytwarzania energii po obsługę klienta – tłumaczy Filip Grzegorczyk, prezes energetycznego koncernu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Tak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wojnę w Ukrainie. Nowy wyścig zbrojeń AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Technologie
Naukowcy ujarzmili elektrony. Komputery i reaktory wejdą na nowy poziom
Technologie
„Iluzja bezpieczeństwa AI”. Naukowcy ujawniają niepokojące dane o ChatGPT-5
Technologie
Metal twardszy niż stal powstaje z żelu. Przełom w Szwajcarii
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Ciemna strona AI w medycynie. Eksperci ostrzegają: Pacjenci mogą stracić
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama